• Pacienții, care au făcut parte dintr-un mic studiu condus de cercetătorii de la Centrul de Cancer Memorial Sloan Kettering (MSK), din New York, nu și-au mai văzut tumorile.
  • Studiul s-a concentrat pe un subgrup de pacienți cu cancer de rect a căror boală avut o mutație specifică.
  • Studiul a fost apreciat ca fiind o premieră în tratamentul cancerului.

Bolnavii care luptă împotriva cancerului de rect și-au văzut boala dispărând după ce au fost supuși unei imunoterapii experimentale.

Pacienții, care au făcut parte dintr-un mic studiu condus de cercetătorii de la Centrul de Cancer Memorial Sloan Kettering (MSK), din New York, nu și-au mai văzut tumorile după ce au fost tratați cu un medicament care luptă împotriva cancerului.

Detaliile studiului au fost publicate în New England Journal of Medicine.

UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Lucrarea a descris rezultatele a 12 pacienți cu cancer, toți cei care au participat la studiu s-au vindecat.

Participanții au primit o doză din medicamentul cu anticorpi la fiecare trei săptămâni timp de șase luni, ideea fiind că ar trebui să se supună tratamentelor standard de chimioterapie, radioterapie și intervenții chirurgicale după tratament.

Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că, în fiecare caz, cancerul a fost eliminat doar prin tratamentul experimental.

O premieră în tratamentul cancerului

Studiul a fost apreciat ca fiind o premieră în tratamentul cancerului, unul dintre autorii lucrării, Dr. Luis Diaz Jr de la Memorial Sloan Kettering, spunând că nu cunoștea niciun alt studiu în care un tratament să distrugă complet boala.

Cred că aceasta este prima dată când se întâmplă acest lucru în istoria cancerului”, a spus el.

Studiul s-a concentrat pe un subgrup de pacienți cu cancer la colon a căror boală avut o mutație specifică, a spus MSK într-un comunicat.

Acest tip de cancer tinde să răspundă slab la schemele standard de chimioterapie. În cadrul studiului, cercetătorii au vrut să investigheze dacă imunoterapia singură ar putea învinge cancerul care nu s-a răspândit la alte țesuturi, a spus organizația.

Cercetarea, care este în curs de desfășurare, a observat că cel puțin 14 pacienți și-au dispărut tumorile, niciunul dintre ei nu prezintă efecte secundare semnificative, a adăugat acesta.

Nu a fost nevoie de tratamente standard de radiații, intervenții chirurgicale sau chimioterapie, iar cancerul nu a revenit la niciunul dintre pacienți.

Este incredibil de satisfăcător să primesc e-mailuri de la pacienții care termină tratamentul și își dau seama: «O, Doamne, pot să-mi păstrez toate funcțiile normale ale corpului de care mă temeam că le-ar putea pierde din cauza radiațiilor sau a intervențiilor chirurgicale», ” a spus Dr. Andrea Cercek , coordonatoarea studiului.

Cum funcționează această terapie

Idea pentru studiu a venit de la o cercetare anterioară condusă de doctorul Diaz. Acel studiu a implicat pacienți cu un ritm avansat al bolii care au rezistat tratamentului standard. Doctorul a observat ulterior că tumorile participanților se micșorează și chiar dispar.

În studiul actual, cercetătorii au vrut să vadă ce ar face un medicament similar, dostarlimab, dacă ar fi utilizat înainte ca celulele canceroase să aibă șansa de a se răspândi.

Acest tip de tratament se concentrează pe anumite proteine ​​numite puncte de control, care sunt produse de unele tipuri de celule ale sistemului imunitar, precum și de unele celule canceroase, potrivit Institutului Național al Cancerului din SUA.

Punctele de control, care împiedică răspunsurile imune să fie prea puternice, uneori pot împiedica celulele imune să omoare efectiv celulele canceroase.

La fel ca pembrolizumab, dostarlimab ,,eliberează frânele” unei celule imunitare, eliberând-o să recunoască și să atace celulele canceroase, potrivit MSK.

Când frânele sunt scoase de pe celulele imune, celulele MMRd arată deosebit de ciudat, deoarece au atât de multe mutații. Deci celulele imune atacă cu mult mai multă forță”, a spus dr. Cercek.

Mai multe cercetări sunt necesare

Rezultatele au oferit „ceea ce poate fi o imagine a unei schimbări revoluționare a tratamentului”, a scris dr. Hanna Sanoff, medic oncolog la Centrul Lineberger Comprehensive Cancer Center de la Universitatea din Carolina de Nord, care nu a fost implicat în studiu, într-un editorial.

Cu toate acestea, ea a adăugat că, deși rezultatele sunt „motiv pentru un mare optimism”, o astfel de abordare „nu poate înlocui încă abordarea actuală de tratament curativ”.