• Dovezile au fost găsite în urma colaborării dintre tribul Muwekma Ohlone și cercetătorii americani.
  • Poporul Ohlone a reprezentat un punct de interes pentru antropologul Alfred Kroeber.
  • În urma unui studiu ce a apărut în revista ”Proceedings of the National Academy of Sciences”, noi dovezi genomice au fost scoase la iveală.

Mai multe analize ADN susțin rădăcinile străvechi ale unui trib mai puțin cunoscut din California. Dovezile au fost găsite în urma colaborării dintre tribul Muwekma Ohlone și cercetătorii americani.

Poporul Ohlone a reprezentat un punct de interes pentru antropologul Alfred Kroeber. În anul 1925, în urma unor cercetări, acesta a concluzionat, în cartea ”The Handbook of the Indians of California” că poporul Ohlone este „dispărut în ceea ce privește toate scopurile practice” și doar „câțiva indivizi împrăștiați” au rămas în viață.

În urma unui studiu ce a apărut în revista ”Proceedings of the National Academy of Sciences”, noi dovezi genomice au fost scoase la iveală. Conform acestora, Muwekma și zona Bay Area au fost în strânsă legătură în urmă cu aproximativ două milenii.

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
JILL BIDEN A SCRIS O CARTE PENTRU COPII
MESAJUL REGELUI CHARLES

„Validare, în sfârșit! Acest lucru se adaugă la toate informațiile pe care le-am pus acolo, ani de zile de compilare și de cercetare care dovedesc cine suntem”, a spus Monica Arellano, vicepreședinta tribului și unul dintre autorii lucrării, conform The New York Times.

Membrii tribului rămași în viață au luat parte la săpăturile arheologice

„Este recunoscută ca o parte cu adevărat esențială a metodei de cercetare științifică și nu ca ceva care este îngropat în informații suplimentare. Toate acestea sunt un fel de direcții interesante pentru cercetarea genomică ce include cercetarea genomică asupra comunităților indigene și a strămoșilor”, a declarat și Alyssa Bader, antropolog la Universitatea Colorado Boulder.

Pentru ca aceste descoperiri să aibă loc, a fost nevoie de săpături inclusiv în zonele în care erau mormintele celor care au făcut parte din trib. Acest lucru a avut un puternic impact emoțional asupra membrilor tribului rămași în viață.

„Este regretabil că a trebuit să le mutăm. Dar, dacă cineva trebuie să o facă, noi ne asumăm această responsabilitate foarte serios și cu cât mai multă grijă și dragoste posibile”, a spus doamna Arellano.