• SpaceX va trimite marţi celule musculare către Staţia Spaţială Internaţională.
  • Aceasta face parte dintr-un studiu prin care cercetătorii britanici doresc să înţeleagă de ce muşchii devin mai slabi pe măsură ce oamenii îmbătrânesc.
  • Celulele vor fi stimulate electric pentru a produce contracţii, potrivit Agenţiei Spaţiale Britanice.

Marți, SpaceX va lansa celule musculare umane în spaţiu, în cadrul unui studiu care are ca scop aprofundarea înţelegerii efectelor îmbătrânirii, potrivit BussinessInsider. Studiul MicroAge, condus de cercetători de la Universitatea Liverpool din Marea Britanie, va fi lansat cu racheta Falcon 9 a companiei SpaceX de la Centrul Spaţial Kennedy din Florida către Staţia Spaţială Internaţională (ISS), conform universităţii.

Muşchii astronauţilor devin mai slabi în spaţiu deoarece nu există gravitaţie şi, prin urmare, nu este nevoie să folosească ţesutul suplimentar. Cercetătorii doresc să compare ce se întâmplă cu ţesutul muscular în spaţiu faţă de cel de pe Pământ pentru a ajuta la determinarea motivelor pentru care muşchii umani devin mai slabi pe măsură ce îmbătrânesc şi pentru a ajuta la combaterea efectelor îmbătrânirii.

Celulele musculare cultivate în laborator vor trece prin diverse experimente în microgravitaţie pe ISS, a precizat universitatea. Celulele, care au dimensiunea unui bob de orez, vor fi introduse în mici suporturi tipărite în 3D, a precizat agenţia spaţială britanică într-un raport publicat pe site-ul guvernului britanic. Când celulele vor ajunge pe ISS, ele vor fi stimulate electric pentru a produce contracţii în ţesutul muscular.

Oamenii de ştiinţă de la universitate s-au deplasat la Centrul Spaţial Kennedy pentru a cultiva celulele musculare înainte de lansare, conform raportului cercetătorilor. Mostrele de celule urmează să se întoarcă pe Pământ în ianuarie pentru cercetări suplimentare. Agenţia a precizat în raportul său că a oferit o finanţare de 1,2 milioane de lire sterline Universităţii din Liverpool pentru acest studiu.