• Un proiect ambițios de forare a celei mai adânci găuri din lume” a dus la afirmații potrivit cărora s-au auzit sunetele iadului”.
  • Un clip audio a lăsat oamenii bântuiți, deoarece ei au făcut referire la sunete de oameni care ard în iad”.
  • Memorandumul vocal de 17 secunde ar fi fost înregistrat de o echipă de oameni de știință care a înfășurat mai multe microfoane rezistente la căldură și le-a coborât în gaură.

Un proiect ambițios de forare a celei mai adânci găuri din lume” a dus la afirmații potrivit cărora s-au auzit sunetele iadului”. În anii ’70, sovieticii au lansat un proiect cunoscut sub numele de Kola Superdeep Borehole” în Murmansk, în apropiere de granița cu Finlanda.

Oamenii de știință și geologii au început forajul la 24 mai 1970 și au coborât până la 12.200 de metri în jos, spre scoarța terestră. Iar un clip audio a lăsat oamenii bântuiți, deoarece oamenii au făcut referire la sunete de oameni care ard în iad”. Memorandumul vocal de 17 secunde ar fi fost înregistrat de o echipă de oameni de știință care a înfășurat mai multe microfoane rezistente la căldură și le-a coborât în gaură.

Gemetele i-au lăsat pe mulți să creadă că ceva supranatural s-a întâmplat în timpul săpării celui mai adânc punct artificial de pe Pământ. Oamenii de știință au descoperit fapte interesante despre geologia Pământului. Rocile de mare adâncime descoperite erau saturate cu apă, cu minerale valoroase precum aurul și cuprul, precum și cu 14 specii de microorganisme fosilizate. Ulterior, un site de spulberare a miturilor a studiat înregistrarea audio virală și a ajuns la concluzia că sunetul a fost pus în buclă și editat.

ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

Un clip de pe YouTube a scos înregistrări audio din emisiunea radiofonică Quiet Please – The Fourable Board” și fragmente sonore din filmul de groază Baron Blood” din 1972 pentru a le compara cu sunetele din iad”.

Fișierul a fost pus în buclă și suprapus peste el însuși de mai multe ori pentru a face ca cele 20 sau 30 de voci din Baron Blood să sune ca și cum ar fi câteva sute… deci concluzia aici este că, deși iadul ar putea fi real, această poveste nu este adevărată”, a spus el.

Forajul sondei de mare adâncime de la Kola a fost oprit în 1992, când temperatura a ajuns la 180C, deoarece, la acea vreme, în urma prăbușirii Uniunii Sovietice, oamenii de știință nu mai aveau bani pentru a finanța un astfel de proiect. Locul dezolant a devenit acum o destinație pentru turiștii aventuroși.