• Dacă vă place un amestec de experiențe și contexte sociale, s-ar putea să fiți un ambivert.
  • Conceptul a fost propus pentru prima dată de psihologul american Edmund Smith Conklin în 1923.
  • Deși tipul ambivert nu mai este de actualitate în psihologia personalității, cercetări care sugerau că persoanele cu un amestec de tendințe introvertite și extravertite au succes în marketing l-au readus în cultura populară.

Dacă aveți atât tendințe introvertite, cât și extrovertite, s-ar putea să fiți un ambivert.

Iubești petrecerile și aventura? Probabil că ești un extrovertit. Preferați timpul liniștit pentru a citi și a reflecta? Ești mai degrabă un introvertit. Dacă vă aflați undeva la mijloc și vă place un amestec al acestor experiențe, s-ar putea să fiți un ambivert.

Propusă pentru prima dată de psihologul american Edmund Smith Conklin în 1923, ideea că unii dintre noi sunt ambivertiți a căzut în dizgrație în psihologia personalității, care astăzi consideră principalele trăsături de personalitate (inclusiv extraversiunea) ca fiind mai degrabă dimensiuni decât tipuri.

Recomandări

FERRARI LANSEAZĂ UN NOU BOLID
SCHOLZ RĂMÂNE FĂRĂ NEMȚI
CE SEMNIFICĂ VINEREA MARE
CUM TE FEREȘTI DE FAKE NEWS
DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA

Cu toate acestea, conceptul a captat imaginația populară – și a inspirat mii de chestionare online – în 2013, după ce un alt psiholog american, Adam Grant, a publicat cercetări care sugerau că persoanele cu un amestec de tendințe introvertite și extravertite au un stil interpersonal adaptabil care le ajută să exceleze în vânzări.