• Studiu: 39% din speciile de plante din Europa migrează spre vest.
  • Studiu: 15% din speciile de plante din Europa migrează spre nord.
  • Poluarea cu azot provoacă migrația unor plante spre vestul Europei.
  • Studiul care studiază migrația plantelor din Europa a început în 1933.
  • Plantele își schimbă distribuția cu o viteză medie de 3,56 km pe an.

Traficul rutier și îngrășămintele împing plantele europene să își schimbe direcția – 39% dintre speciile de plante se deplasează spre vest, iar 15% dintre ele spre nord. Asta arată un studiu publicat în revista Science – făcut pe 266 de specii de plante forestiere din Europa – printre care pădurea virgină Bialowieza din Polonia. Factorii de mediu – în special poluarea cu azot influențează mai mult biodiversitatea decât schimbările climatice – arată cercetarea începută în urmă cu 90 de ani, mai exact în 1933. Deși datele inițiale arătau că temperaturile în creștere împing multe specii spre zonele nordice, mai reci, acest studiu demonstrează că deplasările spre vest sunt de 2,6 ori mai probabile decât deplasările spre nord. Plantele își schimbă distribuția cu o viteză medie de 3,56 km pe an.

Stabilirea acestor specii foarte competitive în zonele cu rate ridicate de depunere a azotului se face adesea în detrimentul speciilor de plante mai specializate.

Rezultatele evidențiază faptul că viitoarele modele de biodiversitate sunt determinate de interacțiuni complexe între mai multe schimbări de mediu și nu se datorează doar efectelor exclusive ale schimbărilor climatice. Înțelegerea acestor interacțiuni complexe este esențială pentru ca administratorii de terenuri și factorii de decizie politică să protejeze biodiversitatea și funcționarea ecosistemelor.

PROFU' DE SEX
PRAGA VREA TURISM BUN
TRUMP, NEMULȚUMIT DE ROL
BAZA ONU, ATACATĂ
ȘI PLANTELE ÎȘI FAC VIAȚA
ANATOMIA MITEI

Mai multe dintre cele mai emblematice păduri din Europa au fost incluse în acest studiu, cum ar fi pădurea virgină Białowieża din Polonia.

Deși se presupune în general că temperaturile în creștere împing multe specii spre zonele nordice, mai reci, această cercetare arată că deplasările spre vest sunt de 2,6 ori mai probabile decât deplasările spre nord. Principalul motor? Nivelurile ridicate de depunere de azot din cauza poluării atmosferice, care permit o răspândire rapidă a speciilor de plante tolerante la azot din Europa de Est.