• Un astronom a semnalat asteroidul pe pagina de confirmare a obiectelor apropiate de Pământ a Centrului pentru Planete Mici.
  • Astronomul Krisztián Sarneczky este din partea Observatorul Piszkéstető din nordul Ungariei.
  • În septembrie, NASA va prăbuşi în mod deliberat o navă spaţială într-un asteroid.

Un asteroid a fost detectat cu doar două ore înainte de a lovi planeta, potrivit CNN. Astronomul Krisztián Sarneczky de la Observatorul Piszkéstető din nordul Ungariei a fost cel care a făcut descoperirea.

Acesta l-a semnalat pe pagina de confirmare a obiectelor apropiate de Pământ a Centrului pentru Planete Mici (Minor Planet Center’s Near-Earth Object Confirmation Page), a precizat NASA, relatează Mediafax.

„Micii asteroizi, precum 2022 EB5, sunt numeroşi şi se lovesc în atmosferă destul de frecvent, aproximativ la fiecare 10 luni”, a declarat Paul Chodas, directorul Centrului pentru Studiul Obiectelor Apropiate de Pământ din cadrul JPL, care urmăreşte cometele şi asteroizii potenţial periculoşi care s-ar putea ciocni cu planeta noastră.

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Dar foarte puţini dintre aceşti asteroizi au fost detectaţi în spaţiu şi observaţi pe scară largă înainte de impact, în principiu pentru că sunt foarte slabi până în ultimele ore, iar un telescop de cercetare trebuie să observe exact locul potrivit de pe cer la momentul potrivit, pentru ca unul dintre ei să fie detectat”, a mai spus acesta.

Sistemul de evaluare a pericolelor de impact „Scout” al NASA, care caută automat în baza de date a Centrului pentru Planete Mici pentru a găsi posibili noi asteroizi sau alte obiecte spaţiale, a luat aceste măsurători timpurii, pentru a calcula traiectoria lui 2022 EB5.

Scout a avut la dispoziţie doar 14 observaţii pe parcursul a 40 de minute de la un observator pentru a lucra atunci când a identificat, pentru prima dată, obiectul ca fiind un obiect de impact. Am reuşit să determinăm posibilele locaţii de impact care, iniţial, se extindeau din vestul Groenlandei până în largul coastei Norvegiei. Pe măsură ce mai multe observatoare au urmărit asteroidul, calculele noastre privind traiectoria acestuia şi locul de impact au devenit mai precise, a declarat Davide Farnocchia, inginer de navigaţie la JPL, care a dezvoltat Scout.

În septembrie, NASA va prăbuşi în mod deliberat o navă spaţială într-un asteroid pentru a-i schimba mişcarea în spaţiu, testând tehnologia dezvoltată pentru a devia impactul cu asteroizi.