• Când Pământul era o planetă tânără, era foarte fierbinte – atât de fierbinte, încât o mare parte a planetei era topită, potrivit National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA).
  • Oamenii de știință cred că Pământul timpuriu era prea cald pentru a oferi un habitat care să ofere materii prime pentru viață, cum ar fi apa.
  • Deci, cum a ajuns Pământul de la o căldură infernală la un glob albastru-verzui acoperit de valuri oceanice?

Când Pământul era o planetă tânără, era foarte fierbinte – atât de fierbinte, încât o mare parte a planetei era topită, potrivit National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA). În timp ce se deplasa în jurul sistemului nostru solar, ciocnindu-se de alte mase, temperatura de la vârful atmosferei Pământului a urcat la peste 1982 de grade Celsius.

Oamenii de știință cred că Pământul timpuriu era prea cald pentru a oferi un habitat care să ofere materii prime pentru viață, cum ar fi apa, potrivit BBC. Deci, cum a ajuns Pământul de la o căldură infernală la un glob albastru-verzui acoperit de valuri oceanice?

O teorie anterioară a fost aceea că, la un moment dat în istoria planetei, pe Pământ ar fi căzut o ploaie de comete înghețate, potrivit BBC. Cu toate acestea, alții au pus la îndoială această teorie; chimia cometelor ar fi fost destul de diferită de apa care astăzi reprezintă aproximativ 70% din suprafața Pământului. Așadar, ce a adus prima dată apa pe Pământ?

LA VREMURI NOI, ROȚI NOI
IRAN ȘI ISRAEL CONTINUĂ CONFRUNTAREA
TAYLOR SWIFT, CRITICATĂ DUR DE COURTNEY LOVE
SUNAK PUNE STOP FUMATULUI
VICTORIA BECKHAM A ÎMPLINIT 50 DE ANI
ȘEFUL NATO A VORBIT CU IOHANNIS

Un indiciu de sus

Oamenii de știință cred că au găsit un indiciu care a căzut literalmente din cer într-o zi. O condrită carbonacee, un tip de meteorit, a căzut din întâmplare și s-a rupt în bucăți în jurul orașului Winchcombe, care se află în Gloucestershire, Anglia, anul trecut, potrivit BBC. La o examinare mai atentă a bucăților de meteorit, oamenii de știință au putut determina că meteoritul conținea apă care corespundea îndeaproape structurii chimice a apei de pe planeta noastră. Bucățile de meteorit cântăreau împreună mai mult de un kilogram, potrivit BBC. Și erau la fel de nealterate și în starea lor originală cum sunt susceptibile să fie bucățile de meteorit care aterizează pe Pământ, potrivit Science News.

Acest lucru se datorează faptului că oamenii de știință au reușit să adune bucățile de meteorit în mai puțin de 12 ore după ce acestea s-au ciocnit cu suprafața planetei noastre. Cercetătorii au testat apoi bucățile de meteorit într-un laborator, încălzindu-le, aruncându-le cu electroni, radiografiindu-le și explozându-le cu lasere pentru a le testa compoziția.

Ape familiare

Prin aceste teste și prin analizarea înregistrărilor video de la camerele de urmărire a meteoriților din întreaga lume, precum și de la camerele video de la soneriile localnicilor din Marea Britanie, oamenii de știință au stabilit că meteoritul era acel specimen rar cunoscut sub numele de condrită carbonacee, potrivit Science News. Aceștia au reușit să îi urmărească originile până la un asteroid care orbitează în jurul lui Jupiter, din care s-a desprins în urmă cu aproximativ 300.000 de ani.

Meteoritul conținea aproximativ 11% apă. Apa însăși conținea deuteriu, un tip de hidrogen mai greu, raportul dintre hidrogen și deuteriu fiind foarte apropiat de cel din atmosfera planetei noastre.

Este un bun indiciu că apa de pe Pământ provenea de la asteroizi bogați în apă”, a declarat Ashley King, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală din Londra, pentru Science News. Meteoriții precum cel găsit în Anglia trebuie să se deplaseze rapid pentru a nu se dezintegra, dar dacă au ajuns aici în mileniile trecute pe Pământ, acest lucru ar explica modul în care planeta noastră a primit în cele din urmă apă. Mai mult, acele fragmente de meteorit au rămas intacte, așa că oamenii de știință vor continua să le studieze până când vor dezvălui mai multe secrete ale sistemului nostru solar.