4 „do’s and don’ts” când vine vorba de chatboți. Ce să ceri și ce să nu ceri de la A.I.

Poate ești printre utilizatorii înfocați ai ChatGPT – sau poate nu.

Două treimi dintre respondenții unui sondaj recent condus de Consumer Reports spun că nu au folosit chatboți A.I. în ultimele 6 luni. Un sondaj Pew de vara trecută a arătat că majoritatea americanilor nici n-a încercat ChatGPT vreodată, scrie The Washington Post.

Totuși, chatboții pot fi utili pentru anumite task-uri.

The Washington Post dezvăluie  4 „do’s and don’ts” în ceea ce privește folosirea A.I.-ului.

Shira Ovide, autoarea de la Washington Post a folosit chatbot-ul Copilot pentru a exemplifica. Copilot este o variantă actualizată de A.I., gratuită, disponibilă pe web, iPhone și Android.

1. Cuvinte

Ce să faci: Folosește un chatbot când nu știi ce cuvânt să folosești

Ce să nu faci: Nu-i cere unui chatbot să dea definiții sau să găsească sinonime

Exemplu de prompt pentru chatbot: „Care este o altă modalitate de a spune „frumoasă” fără o conotație romantică?”

Când nu găsești cuvântul potrivit, un chatbot ar putea fi mai util decât o căutare pe web sau pe Merriam-Webster, scrie WP.

Totuși, un dicționar online este util pentru ortografie, definiții sau sinonime.

2. Imagini

Ce să faci: Folosește un chatbot pentru a reproduce imagini din imaginația ta

Ce să nu faci: Nu folosi un chatbot pentru a găsi informații despre o imagine

Exemplu de prompt pentru chatbot: „Generează o imagine suprarealistă a unui animal zburând prin spațiu”. Oricine poate încerca. Totuși, imaginile generate de inteligența artificială au multe probleme, inclusiv acuzațiile că plagiază munca artiștilor și se bazează pe stereotipuri rasiste și sexiste.

Chatboții te pot ajuta și să identifici diverse obiecte. Trebuie doar să-i oferi imagini și să-i adresezi întrebarea potrivită. De exemplu: „Ce fel de plantă e asta?”. Autoarea Washington Post spune că a oferit 3 imagini ale plantei sale, iar chatbot-ul Copilot nu doar că i-a dat răspunsul corect, ci a descris și fundalul din imagini, lucru pe care nu i l-a cerut în prompt.

3. Rezumat

Ce să faci: Folosește un chatbot pentru a rezuma un document lung

Ce să nu faci:  Nu folosi un chatbot pentru recomandări personalizate de produse, restaurante sau destinații de travel

Exemplu de prompt: „Poți citi acest articol și să-l rezumi în câteva idei principale?”

Articolul pe care autoarea i l-a dat chatbot-ului este o analiză a felului în care politicile guvernamentale au distrus companiile americane, împuternicind companiile chinezești de pe piață. Articolul are o durată de citire estimată la 80 de minute.  Chatbot-ul Copilot nu s-a descurcat „perfect”, dar rezumatul a fost extrem de bun.

Pe de altă parte, în ceea ce privește recomandările personalizate, chatboții lasă de dorit.

Autoarea WP i-a cerut chatbot-ului Copilot o recomandare pentru o bicicletă de drum pentru un ciclist amator (ca ea însăși) care are nevoie de o bicicletă confortabilă pentru drumuri proaste, având un buget de 2.000 de dolari sau mai puțin.

Răspunsul lui Copilot a părut să fie un „copy-paste” al recenziilor din Cycling Weekly și Cycling News. De asemenea, Copilot a depășit bugetul dat și a sugerat biciclete de curse scumpe, care sunt nepotrivite pentru un începător.

Microsoft a spus că perfecționează în mod constant rezultatele web pe care se bazează chatboții A.I. și că se angajează să „îmbunătățească calitatea acestei experiențe pentru a o face un instrument util pentru toată lumea”.

Când un chatbot dă răspunsuri care n-au legătură cu întrebarea sau cu prompt-ul, spune autoarea, trebuie să pui întrebări ulterioare sau să-l cerți pentru a face mai bine data viitoare.  Autoarea spune că a încercat să facă asta, dar răspunsurile ulterioare au fost ciudate și au necesitat și mai multe cercetări. În final, nu a meritat efortul.

4. Introduceri

Ce să faci: Dacă nu știi cum să începi să scrii ceva dificil, plictisitor sau neobișnuit, cere-i chatbot-ului să te ajute cu introducerea

Ce să nu faci: Nu folosi nimic generat de A.I. „cuvânt cu cuvânt”

Chatboții inventează informații în mod constant. Fiecare text generat de un chatbot ar trebui editat, scrie WP. De asemenea, nu-i cere unui chatbot informații factuale. E mai bine să le cauți pe Google sau Wikipedia.

Citește și

Exit mobile version