AI amenință 60% din joburile femeilor. Ce competențe profesionale te fac indispensabil

Inteligența artificială schimbă radical piața muncii, iar femeile sunt cele mai expuse.

Peste 60% din locurile de muncă administrative, ocupate majoritar de femei, sunt vizate de automatizarea prin AI.

În plus, până în 2030, se estimează că 30% dintre joburile ocupate de femei vor fi înlocuite de tehnologie.

Ce sectoare considerați că vor suferi cele mai mari pierderi din cauza inteligenței artificiale?

„Sigur că vorbim despre acele sectoare în care avem un număr foarte mare de roluri de execuție care efectuează o muncă de suport repetitivă bazată pe niște standarde. E vorba de suport clienți, o mică parte din financiar, raportare, tot ceea ce înseamnă roluri de suport. Deci industria serviciilor, de toate felurile, dar mai ales aș pune accentul pe pierderea joburilor, înlocuirea operatorilor umani cu inteligență artificială.

Dar aș pune accentul și pe marea parte de joburi, tot din aceeași industrie, tot majoritar ocupate de femei, care vor fi augmentate de inteligență artificială, adică vor fi modificate astfel încât nivelul de complexitate al jobului efectuat de oameni va crește. 

Operațiunile simple de bază fiind preluate de către inteligența artificială. Și ca de fiecare dată, la fiecare situație, pentru că noi nu avem probleme, avem situații, avem nevoie și de o soluție”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Ce competențe ar trebui să dezvolte angajatele pentru a rămâne competitive/relevante pe piața muncii?

„Vorbim în primul rând despre competențe digitale, cu cât dezvoltăm aceste competențe, cu atât șansele și potențialul nostru în piața forței de muncă crește. 

În plus față de acestea, este vorba de competențe cross-funcționale, adică nu doar accounts payable, nu doar înregistrare de documente, ci și zona de financiar, sau zona de taxare, sau zona de resurse umane. Deci mixul de cunoștințe care se ducă la posibilitatea de a prelua job-uri din ce în ce mai complexe și mai complicate.

Pentru că vorbim despre partea de promptare a inteligenței artificiale, de creare a scripturilor, de creare a condițiilor, de utilizare a instrumentelor potențate de inteligență artificială și completate. Deci în afară de competențe digitale și competențe cross-funcționale, m-aș uita foarte mult și la competențele soft, care întotdeauna au fost și rămân în continuare extrem de importante.

Aici vorbim despre tot ceea ce ține de comunicare, tot ceea ce ține despre inteligență emoțională, tot ceea ce ține de învățare continuă. Cred că aceasta este cea mai importantă competență pe care trebuie să ne concentrăm, să o dezvoltăm atât în noi înșine, în cei aflați deja în câmpul muncii, dar și în copii, pentru că fără capacitatea și obișnuința de învățare continuă, ne scad foarte mult șansele în viitorul foarte apropiat”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Exit mobile version