- În secolul 20 au existat două avioane comerciale supersonice, Concorde și Tupolev TU-144, de producție sovietică.
- Compania americană Boom Supersonic vrea să lanseze noul supersonic Overture în 5 ani.
- Principalele obiecții față de avioanele supersonice sunt legate de poluarea atmosferică și sonoră.
Au trecut 20 de ani de când Concorde, avionul comercial supersonic, a fost scos din circulație. De atunci nu a mai fost construit un astfel de avion, însă compania americană Boom Supersonic pare hotărâtă să o facă. Tehnic, e posibil, însă nu acesta este principalul obstacol.
Concorde a redus considerabil timpul de zbor din Europa în America. Mai este nevoie de acest lucru în 2024?
Concorde a redus considerabil timpul de zbor între Europa și America, dar în 2024, necesitatea unui astfel de avion este discutabilă. Teoretic, da, ar fi nevoie, dar există obstacole semnificative, inclusiv preocupările ecologice. Deși timpul de zbor Londra-New York ar putea fi redus de la 8 ore la 4 ore, considerentele privind emisiile de carbon și poluarea acustică sunt acum priorități majore.
În plus, costurile de operare sunt ridicate; un bilet pe un astfel de avion ar putea costa în jur de 5.000 de dolari, ceea ce îl face inaccesibil pentru majoritatea călătorilor. Capacitatea redusă a avionului, între 64 și 80 de locuri, și impactul mare al fricțiunii aerului la viteze supersonice sunt alte aspecte care complică implementarea.
Deși companii precum Airbus și Boeing ar putea construi un astfel de avion, costurile și impactul ecologic sunt probleme majore. Totuși, Boom Supersonic intenționează să lanseze un avion supersonic în următorii cinci ani, cu speranța că tehnologia și parametrii vor fi îmbunătățiți în această perioadă.