Câți dintre noi ne gândim de două ori înainte să postăm o fotografie cu animalul de companie? Sau dintr-o vacanță? Aceste postări, aparent inofensive, pot să îți provoace multe bătăi de cap.

Nu este vorba doar despre postări. Fiecare like pe care îl dai pe Instagram sau Facebook, celebritățile pe care le urmărești, totul poate fi folosit pentru alcătuirea unui profil de către un răuvoitor.

Rachel Tobac, CEO-ul unei companii de cyber security, spune că are 60% din ce are nevoie pentru un atac de tip phishing doar dacă se uită pe Instagram-ul unui utilizator. Cu celelalte profiluri de social media poate să obțină toate informațiile necesare. Și cum le folosește? Îți trimite un mail mascat într-o reclamă, de exemplu, și dacă dai click, fie îți fură datele, fie îți blochează sistemul și îți cere recompensă.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Este bine să te gândești de două ori înainte să postezi ceva. Și apoi te mai gândești din nou ce informații oferi pe o rețea publică. Limitează numărul celor care îți văd postările, astfel încât să fie văzute doar de cei pe care îi cunoști și în care ai încredere.

Poți să te uiți și la postările din trecut: gândește-te că dai ai dezvăluit o dată unde locuiești și apoi postezi că pleci într-o vacanță pentru 10 zile, poți să ai surprize neplăcute la întoarcere. Iar cel mai important sfat și care se aplică nu doar în acest context, ci în toate: verifică toate detaliile înainte să accesezi orice link, poză, mail. Asigură-te că știi originea acelui mesaj care te invită să dai click.