CE vrea ca emisiile să fie reduse la zero din 2035. 14,6 milioane de locuri de muncă din UE ar fi în pericol

  • Principala măsură: interzicerea mașinilor pe benzină și motorină.
  • După Germania, Spania e al doilea producător auto din Europa.
  • Duster facelift a fost prezentat în Italia, pe stadionul lui Udinese.

UPDATE: UE vrea ca până în 2035 să nu se mai vândă mașini pe benzină

Uniunea Europeană dorește să pună capăt vânzărilor de mașini noi pe benzină până în 2035, anunță AFP.

ȘTIRE INIȚIALĂ

Iar se încing discuțiile despre mașinile pe benzină și motorină. Comisia Europeană vrea să le interzică total din 2035, ca să reducă la zero emisiile de dioxid de carbon.

Franța se opune: susține că automobilele hibride ar trebui să rămână pe piață o perioadă mai lungă. Între timp, oficialii de la Paris caută soluții ca să facă mai repede tranziția spre mașini care se încarcă la priză. Pe de altă parte, Spania e pregătită: pune la bătaie peste 4 miliarde de euro pentru producţia de mașini electrice şi de baterii.

Rămânem la mașini și vorbim de ale noastre: Duster facelift a fost prezentat oficial în Italia, pe stadionul echipei Udinese, pe care o sponsorizează. Dacia are succes la italieni: doar anul ăsta s-au comandat 20.000 de mașini Sandero.

Jurnalistul auto Adrian Mitrea a comentat subiectul la „ȘTIU”.

Franța nu are o poziție suprinzătoare. Ce se întâmplă în Franța este o doză de realism și pare să aibă o voce a rațiunii în această discuție, pentru că nu putem elimina toate mașinile pe combustie, în 10-15 ani, din piață și poate nu e nici indicat. Este clară tendința ca mașinile care circulă prin oraș să fie electrice, dar aceasta nu este o soluție pentru toată lumea”, a spus Adrian Mitrea.

Autoturismele diesel şi pe benzină şi-au trăit viaţa, iar viitorul este al celor electrice. Comisia Europeană ar putea propune miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice şi să pună în aplicare Pactul Verde european.

Noile reglementări vor favoriza şi mai mult aceste vehicule şi vor stimula abandonarea celor hibride şi hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric şi bateria. Un motiv de nelinişte pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE şi care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziţie.