CEO-ul Spotify, Daniel Ek, nu va renunța la podcastul lui Joe Rogan

Sursă foto: YouTube
  • Joe Rogan a pus Spotify într-o situație dificilă după utilizarea unui limbaj rasist.
  • Spotify a cheltuit 100 de milioane de dolari pentru a găzdui exclusiv podcastul.
  • Directorul executiv al Spotify, Daniel Ek, a declarat printr-un mesaj adresat angajaților, că firma nu se va despărți de Rogan.

Joe Rogan a pus Spotify într-o situație dificilă după utilizarea unui limbaj rasist. Cu toate acestea, se pare că gigantul de streaming nu este pregătit să se despartă de popularul prezentator de podcasturi, în ciuda criticilor intense legate de comentariile sale despre vaccinul anti-coronavirus și insultele rasiale.

De asemenea, Spotify se pare că a plătit 100 de milioane de dolari pentru a găzdui exclusiv podcastul, așa că renunțarea la Rogan amenință profitul.

Astfel, CEO-ul Spotify spune într-o notă adresată angajaților că, desi a condamnat folosirea de către prezentatorul de podcast Joe Rogan a unui limbaj rasist, nu crede că tăierea legăturilor este soluția.

Duminică, Daniel Ek, a declarat că firma nu se va despărți de Joe Rogan.

„Deși condamn cu tărie cee ce a spus Joe și sunt de acord cu decizia sa de a elimina episoadele trecute de pe platforma noastră, îmi dau seama că unii vor dori mai mult”, a spus Ek în notă. „Și vreau să precizez un lucru foarte clar: nu cred că reducerea la tăcere a lui Joe este răspunsul”.

Scrisoarea este cea mai clară indicație de până acum a poziției Spotify cu privire la soara lui Rogan în cadrul companiei.

„Ar trebui să avem linii clare în jurul conținutului și să luăm măsuri atunci când acestea sunt depășite, dar anularea vocilor este o pantă alunecoasă. Privind problema în sens mai larg, gândirea critică și dezbaterea deschisă sunt cele care alimentează progresul real și necesar”, a scris Ek. El a declar că îi pare „profund rău” pentru impactul pe care controversa îl are asupra forței de muncă a Spotify.

Indiferent dacă compania continuă să îl păstreze pe Rogan sau să rupă orice colaborare, decizia probabil că nu va fi pe placul unei sau alteia dintre părți într-o țară din ce în ce mai polarizată.

Alegerea este între a-l păstra pe Rogan și a trimite un mesaj că societatea a devenit prea „woke”, sau a arăta că Spotify este în ton cu o societate multirasială, a declarat Adia Harvey Wingfield, profesor de sociologie la Universitatea Washington din St. Louis.

Site-ul de streaming trebuie, totodată, să decidă dacă cuvintele ofensatoare sunt permise în alte părți ale aplicației sale, unde sunt disponibile melodii cu mesaje rasiste, homofobe și antiimigranți, a declarat John Wihbey, profesor la Northastern University și specialist în tehnologii emergente.

Spotify va adăuga un avertisment la toate podcasturile care discută despre COVID-19

Spotify raportează că are 406 milioane de utilizatori activi lunar, în creștere cu aproape 20% față de anul trecut, iar publicitatea a crescut în mare parte datorită podcasting-ului. Compania a avut 31% din cele 524 de milioane de abonamente de streaming muzical la nivel mondial în al doilea trimestru din 2021, mai mult decât dublu față de Apple Music, aflat pe locul al doilea, potrivit Midia Research.

Compania a declarat anterior că va adăuga în curând un avertisment la toate podcasturile care discută despre COVID-19, îndrumându-i pe ascultători către informații concrete și actualizate.

Rogan și-a cerut scuze sâmbătă, spunând că insultele au fost „cel mai regretabil și rușinos lucru” pe care a trebuit să îl abordeze vreodată și că nu a mai folosit cuvântul cu N de ani de zile.

Rogan este un amestec ciudat de shock-jock și gazdă care conduce discuții despre politici publice, artă și cultură, a declarat Wihbey, care a descris brandul său ca fiind conservator.

Comentariile sale au fost în mod clar rasiste, a spus Wihbey, dar el speră că Rogan va vedea acest lucru ca pe o șansă de a discuta în mod substanțial despre rasă și problemele legate de vaccinuri în episoadele următoare.

„Cred că, dacă Joe Rogan învață din această experiență și devine o voce motrice pentru această conversație, ar putea fi foarte valoros”, a spus ea. „Dar vreau să subliniez din nou că este un „dacă” destul de mare și nu știu dacă se va ajunge la asta.

Prețul acțiunilor Spotify Technology a scăzut cu 0,5% luni dimineața, la începutul tranzacțiilor după orele de tranzacționare. Acesta a înregistrat un salt de 9,2% vineri.