• Producătorul chinez NIO a lansat electrica cu autonomie de 1000 km
  • Nio ET7 e o berlină de lux cu preț de la 57.000 dolari
  • Tesla a lansat noul model Y, produs în fabrica de la Shanghai

Bătălia mașinilor electrice se duce în China. Și sunt lupte grele pentru noua ordine mondială din 2030, când mașinile pe benzină și diesel vor deveni istorie.

Producătorul chinez NIO, falimentar la începutul anului trecut și resuscitat de statul chinez, lansează acum mașina electrică cu autonomie de 1000 de km. Se numește ET7 și e o berlină de lux, cu masaj în scaune și instalație de sunet de 1000 de wați. Bateria este interschimbabilă, chinezii au ajuns la concluzia că e mai ușor să schimbi bateria decât să o încarci și vor să extindă acest model în toată lumea. Din 2021 intră în Europa.

La NIO poți doar să închiriezi bateria cu 150 de dolari pe lună ca să plătești mai puțin când cumperi mașina. NIO a vândut 17.000 de mașini în luna decembrie, dar valoarea sa de la bursă a explodat. E al cincilea producător din lume ca valoare în acest moment. Sunt alți doi producători mari din China care mizează pe electrice – LiAuto și XPeng, toți vor să profite de valul uriaș de popularitate de care se bucură Tesla.

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
EUROPA ÎNVINGE CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY A DEVENIT VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

Tesla și-a construit o fabrică la Shanghai în doar un an, la Berlin va fi gata în acest an. Model Y e mai ieftin în China decât în SUA, 53.000 de dolari.