• A fost realizat în Franța primul test reușit pentru trenul suspendat deasupra șinelor.
  • Trenul cu levitație poate rula cu 500km/h.
  • Prototipul a început să leviteze până la 20 de milimetri de la 70 km/h și a trecut de la 0 la 100 km/h în 11 secunde.

Levitația electromagnetică face posibilă „suspendarea” unui tren deasupra căii ferate și, teoretic, atingerea a 500 km/h. A fost realizat cu succes primul test la scară completă a unui prototip pe o pistă convențională, în Franța. Acesta este un pas important în dezvoltarea „trenului viitorului”.

Nevomo, o companie poloneză care lucrează la această problemă pentru societatea de căi ferate franceze SNCF de câțiva ani a finalizat cu succes un test la scară completă (după ce a făcut-o cu modele) cu prototipul său MagRail. Levitația electromagnetică se bazează pe supraconductivitate cu utilizarea magneților supraconductori pe trenuri și electromagneților pe șine. Un curent este indus în șină și forța rezultată levitază trenul deasupra căii. În absența frecării, sursă de pierdere de energie, vitezele teoretice sunt mai mari de 400, chiar 500 km/h. Dar locul în care Nevomo iese în evidență este utilizarea unei linii convenționale pentru a „rula” trenurile.

Cum a decurs acest test?

Este pentru prima dată în lume când testul a fost efectuat cu succes pe șine clasice. Prototipul a început să leviteze până la 20 de milimetri de la 70 km/h și a trecut de la 0 la 100 km/h în 11 secunde.

Recomandări

CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G
MET GALA 2024
IOHANNIS SE ÎNTÂLNEȘTE CU BIDEN
GATES ÎȘI VINDE IAHTURIURILE
CUM ARATĂ UK LA UN AN DE LA ÎNCORONARE?

Pe lângă viteză, principalul interes al MagRail este deci să exploateze rețeaua existentă prin adăugarea unor componente pe șine. De asemenea, trenurile trebuie adaptate cu boghiuri noi. Acesta este un avantaj major în comparație cu Hyperloop care folosește și levitația electromagnetică dar printr-un tub vid, care necesită construirea unei infrastructuri proprii, ceea ce reprezintă costuri colosale pe care nimeni nu vrea să le suporte. Dar mai ales în comparație cu alte trenuri care folosesc această tehnologie pe calea dedicată.

În China, Maglev ar urma să circule cu 620 km/h

Această tehnologie este urmărită îndeaproape în întreaga lume, în special în Asia. La sfârșitul anului 2020 , China a dezvăluit un nou prototip Maglev care ar urma să circule cu 620 km/h pentru o viteză maximă de 800 km/h. Designerii săi vizează funcționarea comercială în 2027. Pentru moment, un model rulează cu 460 km/h, dar acest tren, ca Hyperloop, necesită șine dedicate.

În Japonia, un tren cu levitație electromagnetică ar trebui să facă legătura între Tokyo și Nagoya în 40 de minute (245 de kilometri) în 2027, sau o viteză de croazieră de 500 km/h. Din nou pe o infrastructură ad-hoc. SNCF a semnat un acord de cooperare cu compania poloneză în martie trecut și a lansat și o cooperare internațională.

Citește și: