• Noile platforme Honda vor sta la baza unui vehicul comercial în Japonia, urmat de un vehicul electric full-size în America de Nord.
  • O a treia platformă de dimensiuni medii va fi împărțită cu GM.
  • Honda va introduce în Japonia, în 2024, un mini vehicul comercial electric, construit pe o nouă platformă EV de mici dimensiuni, în Japonia.

Honda Motor intenționează să construiască milioane de vehicule electrice până în 2030, folosind trei noi platforme dedicate, dintre care una va fi dezvoltată în comun cu partenerul american General Motors, a declarat un director executiv de top al producătorului auto japonez.

Shinji Aoyama, șeful global al Honda pentru electrificare, a declarat joi pentru Reuters că firma va introduce în Japonia un mini vehicul comercial electric în 2024, construit pe o nouă platformă EV de mici dimensiuni. Acesta va fi urmat de un model electric full-size în America de Nord în 2026, pe o nouă platformă mare. Ambele platforme vor fi folosite pentru alte modele.

În cadrul unei videoconferințe, Aoyama a declarat că o a treia platformă, pe care a descris-o ca fiind „de dimensiuni medii”, va fi împărțită cu General Motors, începând cu 2027. La începutul lunii aprilie, cele două companii au declarat că vor dezvolta împreună „vehicule electrice accesibile” pentru piețele globale, dar au publicat puține alte detalii.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

„Nu s-a decis dacă se vor baza pe arhitectura Honda sau pe platforma GM”, a spus Aoyama. „Nu am decis ce uzine (sau) ce vor fi produse”, a adăugat el. „Dar vom împărți factura de proces” pentru fabricație „pentru a permite ca mașinile să fie produse fie” la uzinele Honda, fie la cele GM. GM construiește două SUV-uri electrice premium pentru Honda în America de Nord, începând din 2024, pe baza platformei dedicate EV care stă la baza Cadillac Lyriq de la GM.

Aoyama a declarat că Honda a fost de acord să folosească bateria Ultium de ultimă generație a GM, deși specificațiile nu au fost finalizate. Dar producătorul auto japonez nu are planuri de a participa la joint-venture-ul bateriei Ultium a GM cu LG Energy Solution din Coreea de Sud, a spus el.
Honda a declarat că intenționează să construiască două milioane de vehicule electrice la nivel global până în 2030, inclusiv modelele de dimensiuni medii dezvoltate împreună cu GM.

Aoyoma a declarat că Honda vizează o producție nord-americană de 750.000-800.000 de vehicule electrice în 2030, și aproximativ la fel în China, cu alte 400.000-500.000 în Japonia și pe alte piețe.