• Tehnologia va ajuta la acoperirea deficitului de lucrători în Japonia, precum și la reducerea accidentelor.
  • Mașina de mari dimensiuni, cu brațe enorme, va fi utilizată pentru lucrări de întreținere pe rețeaua companiei.
  • Pentru moment, sarcina principală a robotului se va concentra pe tăierea crengilor copacilor de-a lungul șinelor.

Mașina înaltă de 12 metri are ochi de sticlă și un cap asemănător lui Wall-E, precum și brațe mari care pot fi echipate cu lame sau pensule. Seamănă cu un robot enorm și răuvoitor din filmele SF ale anilor 1980, însă noul angajat umanoid al companiei West Japan Railway a fost proiectat cu gândul la nimic mai sinistru decât pictura și grădinăritul, scrie The Guardian.

Începând din această lună, mașina de mari dimensiuni, cu brațe enorme, un cap brut, disproporționat de mic, asemănător cu al lui Wall-E, și ochi de sticlă, montată pe un camion – care poate merge pe șine – va fi utilizată pentru lucrări de întreținere pe rețeaua companiei.

Operatorul stă într-un cockpit pe camion, „vede” prin ochii robotului prin intermediul camerelor și acționează de la distanță membrele și mâinile sale puternice.

Recomandări

VA CÂNTA CELINE DION LA JO?
CE VREA NETANYAHU DE LA SUA
WHATSAPP VINE CU NOI AVATARE
CHARLES INVESTEȘTE ÎN ELICOPTERE
TE CONFRUNȚI CU MAHMUREALĂ EMOȚIONALĂ?
CANICULA LOVEȘTE INDUSTRIA HORECA

Cu o întindere verticală de 12 metri, robotul poate folosi diverse accesorii pentru brațe pentru a transporta obiecte grele de 40 kg (88lb), pentru a ține o pensulă pentru vopsit sau pentru a folosi o drujbă.

Pentru moment, sarcina principală a robotului se va concentra pe tăierea crengilor copacilor de-a lungul șinelor și vopsirea cadrelor metalice care susțin cablurile deasupra trenurilor, a declarat compania. Tehnologia va ajuta la acoperirea deficitului de lucrători în Japonia, precum și la reducerea accidentelor, cum ar fi căderea lucrătorilor de la înălțime sau șocurile electrice, a declarat compania.

„În viitor, sperăm să folosim mașini pentru toate tipurile de operațiuni de întreținere a infrastructurii noastre”, iar acest lucru ar trebui să ofere un studiu de caz pentru modul de abordare a deficitului de forță de muncă, a declarat președintele companiei, Kazuaki Hasegawa, într-o conferință de presă recentă.

Citește și