• Creșterea rapidă a ChatGPT a accelerat o cursă a înarmării AI care ar putea schimba modul în care căutăm pe internet.
  • În timp ce Google se inspiră din trecutul său, Microsoft face un pariu de miliarde de dolari.
  • Motoarele de căutare sunt pregătite să parieze puternic pe inteligența artificială.

Este greu de imaginat internetul fără Google. Gigantul tehnologic a devenit atât de sinonim cu căutarea pe internet, încât a devenit un verb – nu căutăm ceva, ci căutăm pe Google”. Google a încheiat anul 2022, așa cum o face în fiecare an, ca fiind cel mai vizitat site web din lume. Cota sa estimată pe piața motoarelor de căutare se ridică la 92% (Bing de la Microsoft este cel mai apropiat rival al său, cu 3%).

Anul trecut, lansarea ChatGPT, un chatbot cu inteligență artificială, a amenințat să bulverseze modul în care oamenii se pregătesc pentru interviurile de angajare, jurnaliștii scriu articole și copiii își fac temele.

Antrenat pe o cantitate uriașă de text de pe internet, cu capacitatea de a oferi răspunsuri asemănătoare cu cele umane la aproape orice solicitare, a stârnit speculații că ar putea reprezenta o amenințare pentru Google.

Recomandări

EMANUEL PÂRVU AJUNGE LA CANNES
S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
CUM ÎȚI PĂSTREZI CALMUL LA INTERVIU?
CE MĂNÂNC AZI?
PRINȚUL LOUIS A ÎMPLINIT ȘASE ANI
9/10 ANGAJAȚI SE CRED EXPERȚI IT

The New York Times relatează că fondatorii Google, Larry Page și Sergei Brin, au fost readuși în țară pentru a contribui la adăugarea unor funcții de tip ChatGPT la motorul de căutare pe care l-au lansat în urmă cu mai bine de 25 de ani.

Se pare că șeful Google, Sundar Pichai, vrea să accelereze planurile firmei pentru inteligența artificială conversațională în produsele și serviciile sale, care merg mult mai departe de un chatbot. Acest lucru vine în contextul în care Microsoft face o investiție de mai multe miliarde de dolari în OpenAI, creatorul ChatGPT, ceea ce ridică posibilitatea ca aceasta să ajungă în produse precum Office.

Posibila cursă a înarmării cu inteligență artificială este prevăzută de fostul șef al departamentului de publicitate de la Google, Sridhar Ramaswamy, care dorește să folosească ceea ce a învățat în cei 15 ani petrecuți în cadrul companiei pentru a lua fața acestei tendințe care ar putea schimba regulile jocului.

Ne aflăm într-o conjunctură interesantă”, a declarat el pentru Sky News de la locuința sa din California, de unde a cofondat motorul de căutare Neeva.

În care modelele lingvistice mari și inteligența artificială oferă o capacitate fără precedent de a cerceta informațiile, de a cerne lucrurile și de a oferi răspunsuri într-un mod care pur și simplu nu a fost posibil înainte. Acesta este un moment cu adevărat interesant pentru căutare – și cred că va fi perturbat în mai multe moduri de mai multe companii.”

Cum ar putea schimba AI modul în care căutați pe internet

Printre acești potențiali perturbatori se numără companii precum You.com, un motor de căutare lansat din California în 2021, care a adăugat un robot numit YouChat în decembrie; și noua inteligență artificială a companiei Neeva.

Neeva, care a fost lansat în Marea Britanie în octombrie, își propune să ofere rezultate de căutare informative și fiabile, fără a fi condus de datele utilizatorilor și de publicitate.

Funcționalitatea sa de inteligență artificială va fi adăugată pentru utilizatorii din Marea Britanie în februarie. Inteligența artificială caută informații pe internet, produce un singur răspuns scris la interogare și – la fel ca YouChat – citează fiecare dintre sursele sale pentru ca utilizatorii să afle mai multe informații.

Și funcționează în timp real, ceea ce înseamnă că rămâne la curent cu subiectele de actualitate și oferă referințe în consecință pentru grupul său, recunoscabil de mic, de peste un milion de utilizatori lunari.