O nouă tehnologie permite mașinilor autonome să „vadă” dincolo de colțuri. Cum funcționează

Mai multe persoane in majoritate de varsta a treia asteapta afara la minus 6 grade temperatura sau in masinile prorpietate personala din parcare pentru a intra la centrul nr 2 de vaccinare amenajat la Sala Polivalenta din Craiova. Centrul a fost deschis la ora 08.00 si pana la ora 10.30 se vaccinasera peste 80 de persoane din cel 480 programate azi , luni 18 ianuarie 2021 . REMUS BADEA / MEDIAFAX FOTO

Sistemul a fost testat pe drumurile din Woolwich, în sud-estul Londrei, ca parte a proiectului ServCity, care îşi propune să perfecţioneze tehnologiile autonome pentru străzile aglomerate ale oraşului.

Schema, care funcţionează de trei ani, este condusă de un consorţiu care include Nissan, Hitachi Europe, Laboratorul de Cercetare în Transport şi Universitatea din Nottingham, printre altele. Acum se apropie de final.

Potrivit BBC, proiectul foloseşte modelul electric Nissan Leaf. Fiecare maşină este dotată cu camere şi senzori, multe dintre ele fixate pe un portbagaj perfect obişnuit. Portbagajul este plin de computere şi electronice.

În ultimii trei ani, maşinile ServCity au acumulat aproximativ 1.600 de mile de conducere autonomă, fără un incident grav – deşi la fiecare ieşire un şofer de siguranţă a fost în măsură să preia controlul, dacă este necesar.

Vehicule autonome: „Viziune cu raze X”

„Ceea ce încercăm de fapt să facem este să extindem limitele conducerii autonome. Aşadar, dorim să putem îmbunătăţi nu doar capacitatea de a conduce pe autostradă, ci şi să ne confruntăm cu medii complexe din oraş”, explică David Moss, vicepreşedinte senior Nissan pentru cercetare şi dezvoltare în Marea Britanie şi Europa.

Acest proiect, totuşi, s-a concentrat în mod special pe găsirea unor modalităţi prin care maşina să folosească infrastructura rutieră, cum ar fi camerele de supraveghere, pentru a-şi îmbunătăţi gradul de conştientizare şi pentru a-i permite să conducă mai lin. Aici intervine tehnologia supravegheată de James Long.

„Ne-am concentrat în special pe vehiculele parcate şi autobuzele în staţiile de autobuz care sunt dincolo de linia de vedere. Aşa că ne-am folosit camerele şi infrastructura de pe marginea drumului pentru a putea vedea acele situaţii, un pic ca vederea cu raze X, dincolo de linia vizuală, astfel încât informaţiile să poată fi transmise vehiculului”, spune el.

În cele din urmă, acest tip de tehnologie ar putea fi folosit pentru a construi un fel de ecosistem în care maşinile nu se bazează pe propriii senzori, ci preiau o gamă largă de informaţii din comunicarea cu mediul înconjurător şi, într-adevăr, între ele.

În teorie, asta ar trebui să reducă aglomeraţia.

Citește și:

Exit mobile version