Prima baterie litiu-ion este produsă de rivalul european al Tesla, Northvolt

sursă foto- Twitter
  • Producătorul Northvolt a produs prima baterie litiu-ion.
  • Compania concurează cu Tesla, cu divizia de fabricare a bateriilor.
  • Northvolt a strâns peste 6,5 miliarde de dolari de la investitori.

Rivalul european al Tesla, în valoare de 12 miliarde de dolari, a produs prima sa baterie litiu-ion. Producătorul suedez de baterii Northvolt a anunţat miercuri că a produs prima sa celulă de baterie litiu-ion la fabrica sa din Skelleftea, respectând termenul limită pentru a începe producţia la uzină înainte de sfârşitul anului 2021, relatează CNBC.

Northvolt, care concurează cu divizia de fabricare a bateriilor de la Tesla şi a fost evaluată la 12 miliarde de dolari de către investitori în luna iunie, a declarat că este prima baterie de acest tip care a fost complet proiectată, dezvoltată şi asamblată la o aşa-numită gigafabrică de către o companie europeană.

O gigafabrică este o fabrică de baterii în care producţia anuală este măsurată în gigawaţi-oră (GWh). Se preconizează că instalaţia Northvolt Ett din Skelleftea va avea o producţie anuală de 60 GWh. Celula de baterie a ieşit marţi de pe linia de producţie a gigafabricii, a declarat Northvolt.

„Bineînţeles, această primă celulă este doar începutul”, a declarat Peter Carlsson, cofondator şi director general al Northvolt, într-un comunicat. „Pe parcursul anilor următori, aşteptăm cu nerăbdare ca Northvolt Ett să îşi extindă foarte mult capacitatea de producţie pentru a permite tranziţia europeană către energia curată”.

Majoritatea bateriilor pentru maşini electrice din lume sunt fabricate în prezent în SUA şi Asia, dar Northvolt speră să schimbe această situaţie. În ciuda faptului că are mai puţin de 6 ani de existenţă, Northvolt a semnat contracte în valoare de peste 30 de miliarde de dolari cu clienţi, printre care se numără producătorii auto BMW, Volkswagen, Volvo şi Polestar.

Northvolt a declarat că livrările comerciale vor începe în 2022. Capacitatea de producţie va creşte la 60 de gigawaţi-oră în următorii ani, ceea ce este suficient pentru a furniza baterii pentru aproximativ 1 milion de vehicule electrice. Compania a strâns peste 6,5 miliarde de dolari de la o serie de investitori.

Cea mai recentă rundă de finanţare, cea mai mare de până acum a Northvolt, a fost condusă în comun de Goldman Sachs şi VW, alături de noi investitori, printre care se numără fondurile de pensii suedeze AP1, AP2, AP3, AP4 şi furnizorul canadian de pensii OMERS. Investitorii anteriori, precum Daniel Ek, directorul executiv al Spotify, şi firma de gestionare a investiţiilor Baillie Gifford, au investit, de asemenea, în această rundă.