Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a vândut mai multe telefoane în iunie decât rivalii Samsung şi Apple, potrivit firmei de cercetare Counterpoint, citată de CNBC.
Vânzările Xiaomi au crescut cu 26% faţă de luna precedentă, oferind companiei o cotă de 17,1% din numărul total de smartphone-uri vândute la nivel global în iunie, în timp ce Samsung şi Apple au vândut 15,7% şi 14,3% din totalul telefoanelor pentru aceeaşi perioadă.
Pentru trimestrul care s-a încheiat în iunie, Xiaomi a fost al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri în funcţie de livrări, după Samsung.
Analiştii Counterpoint au explicat că tendinţa ar putea fi temporară, deoarece o nouă creştere a cazurilor Covid-19 din Vietnam a perturbta producţia Samsung în iunie, ceea ce a dus la o penurie de dispozitive disponibile de la producătorul sud-coreean de smartphone-uri, se spune în notă.
Samsung a comunicat că se aşteaptă ca producţia să revină în curând la niveluri normale.
„De când a început declinul Huawei, Xiaomi depune eforturi consistente şi agresive pentru a umple golul creat de această scădere”, a declarat Tarun Pathak, director de cercetare la Counterpoint, într-un comunicat. El a adăugat că Xiaomi s-a extins pe pieţele Huawei, precum China, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
Cercetările efectuate de Strategy Analytics în această lună au constatat că Xiaomi a fost marca de smartphone de top în Europa în trimestrul II, cu o cotă de piaţă de aproximativ 25%.
Xiaomi rămâne cel mai important jucător în India – una dintre pieţele de smartphone-uri cu cea mai rapidă creştere din lume.
Anul acesta, Xiaomi a lansat smartphone-ul Mi 11 Ultra, care are un preţ de pornire de 928 dolari, precum şi primul său telefon pliabil.
Samsung este aşteptat să lanseze noi smartphone-uri high-end săptămâna viitoare la evenimentul Galaxy Unpacked. De asemenea, Apple îşi va anunţa următorul model de iPhone în septembrie.