- Sunt multe companii globale care au departamente digitale conduse aproape în totalitate de români
- Până în prezent cel mai puţin digitalizat sector era real estate-ul
- Departamentul digital trebuie să facă parte dintr-un business
Cu cât evaluarea datelor ce trebuiesc stocate, cât şi protejarea acestora devin din ce în ce mai importante, este clar că businessurile au început să se digitazeze. Perioada pandemiei a grabit acest proces pentru companii.
Se preconizează faptul că până în 2025, 90% dintre datele din sfera digitală globală vor vea nevoie de protecţie, arată un studiu realizat de Data Age 2025 Report.
Filip Nemţeanu spune că cel mai puţin digitalizat era sectorul de real estate. Se bazau mai mult pe vizualizarea clădirilor de către cumpărători.
„Până acum departamentul IT a fost văzut de foarte multe organizaţii şi de fapt este văzut în continuare ca şi un departament suport pentru business, pe când departamentul digital este o parte integrată în ce înseamnă business.
De la începutul pandemiei erau companii care au apăsat un buton şi au putut să lucreze în full working from home mode. Şi vorbim de mii de angajaţi.
Companiile vor face un efort foarte mare pentru a facilita propagarea culturii organizaţiilor în mediul acesta digital”, a explicat Filip Nemțeanu, Talent Partner, Amrop România.
Specialistul în securitate cibernetică Tiberiu Anghel spune că sunt multe companii globale care au departamente digitale conduse aproape în totalitate de români.
„Încă sunt foarte multe companii care nu conştientizează riscurile, nu conştientizează riscurile la atacurile cibernetice. Drept urmare nu au bugete sau nu îşi bugetează personal pe zina aceasta.
Pentru cei care doresc să facă pasul în această industrie, nu este târziu, Ba din contră, este încă devreme”, a explicat Tiberiu Anghel, specialist securitate cibernetică.