Studiu. Cum dependența de smartphone ne afectează grav somnul. Modalitățile prin care putem scăpa de nomofobie

  • Un nou studiu arată cum dependența de smartphone ne afectează grav somnul
  • Folosirea telefonului după ora 1 noaptea crește de 3 ori riscul ca somnul să-ți fie afectat
  • Poți completa un chestionar cu 20 de întrebări publicat de CNN dacă vrei să afli dacă ești dependent de telefon

Somnul este foarte important pentru fiecare dintre noi. Și atunci, de ce îl stricăm cu telefonul? Un nou studiu arată cum dependența de smartphone ne afectează grav somnul.

Nu este prima dată când vorbim despre nomofobie, adica teama de a fi separat de telefon. În acest caz este vorba de un studiu cu 1.043 de studenți de la King’s College din Londra. Ei au completat niște chestionare pentru a vedea dacă sunt dependenți de smartphone și dacă acest lucru afectează somnul lor.

Concluzia a fost că 40% suferă de nomofobie și au apoi și probleme cu somnul. O altă concluzie este că folosirea telefonului după ora 1 noaptea crește de 3 ori riscul ca somnul să-ți fie afectat.

Poți completa și tu un chestionar cu 20 de întrebări publicat de CNN dacă vrei să afli dacă ești dependent de telefon.

Cum putem scăpa de nomofobie

Dacă ești afectat de nomofobie, atunci primul pas este conștientizarea problemei. Apoi există câțiva pași astfel încât să nu îți afecteze somnul. Regula numărul 1 este fără telefon cu o oră înainte de mersul la culcare. Mai poți să îți setezi o limită de timp pentru folosirea telefonului și, când deja e întuneric afară, poți să schimbi profilul de culoare al ecranului, să scapi de lumina rece care suprimă nivelul de melatonină, cunoscut și sub numele de hormonul somnului.