• Toyota spune că este aproape de a putea produce bateriile cu stare solidă de ultimă generație în același ritm cu bateriile existente pentru vehicule electrice.
  • Dacă reușește, Toyota se așteaptă ca mașinile sale electrice alimentate cu baterii cu stare solidă să aibă o autonomie de 1.200 km.
  • Producerea de baterii cu stare solidă în volume mari este costisitoare și dificilă, Goldman Sachs avertizând despre „o cale relativ dificilă către extindere în următorul deceniu”.

Toyota spune că este aproape de a putea produce bateriile cu stare solidă de ultimă generație în același ritm cu bateriile existente pentru vehicule electrice, marcând o piatră de hotar în cursa globală de comercializare a tehnologiei, scrie Financial Times.

Progresul său în tehnologia de producție urmează o „recunoaștere” în materie de materiale pentru baterii, revendicată recent de cel mai mare producător de automobile din lume.  Aceasta ar permite Toyota să producă baterii cu stare solidă în serie până în 2027 sau 2028.

Recomandări

CUM STĂM LA SPERANȚA LA VIAȚĂ
CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
CÂT NE COSTĂ SĂ NE APĂRĂM
NEHAMMER IMPUNE CONTROALE STRICTE
COPIII ROMÂNI, AFECTAȚI DE BOLI PSIHICE
O NOUĂ MISIUNE NASA

Bateriile cu stare solidă au fost considerate de mult timp de experții din industrie ca un potențial „atuu” care ar putea aborda preocupările legate de bateriile EV, cum ar fi timpul de încărcare, capacitatea și riscul de a lua foc.

Dacă reușește, Toyota se așteaptă ca mașinile sale electrice alimentate cu baterii cu stare solidă să aibă o autonomie de 1.200 km – de două ori mai mult decât autonomia actualelor vehicule electrice – și un timp de încărcare de 10 minute sau mai puțin.

Ce implică producerea bateriilor

Dar producerea de baterii cu stare solidă în volume mari este costisitoare și dificilă, Goldman Sachs avertizând despre „o cale relativ dificilă către extindere în următorul deceniu”.

Problemele includ sensibilitatea extremă a bateriilor la umiditate și oxigen, precum și presiunea mecanică necesară pentru a le menține împreună pentru a preveni formarea dendritelor – filamentele metalice care pot provoca scurtcircuite.

Potrivit Toyota, una dintre cele mai critice și dificile tehnologii pentru producția de masă este procesul de asamblare, în care straturile de celule catod-anod trebuie stivuite rapid și cu mare precizie, fără a deteriora materialele.

Întrebat dacă Toyota era acum capabilă să producă baterii cu stare solidă în același ritm ca și bateriile litiu-ion actuale, un inginer Toyota a spus: „În ceea ce privește viteza de stivuire, suntem aproape acolo. Vom lansa volume mai mari și vom verifica calitatea.”

Toyota a anunțat săptămâna trecută un parteneriat cu grupul energetic Idemitsu Kosan pentru a dezvolta și produce în comun un material de baterie cu stare solidă numit electrolit sulfurat, despre care companiile au spus că este cel mai promițător în abordarea problemei durabilității.

Citește și: