• De luni, clienții Uber Eats își vor primi mâncarea livrată de către unul dintre roboți, mai degrabă decât prin calea umană, tradițională.
  • Livrările robotizate ale Uber vor reprezenta „un număr foarte, foarte mic din livrările noastre” în viitorul apropiat, potrivit lui Noah Zych, care conduce mobilitatea autonomă și livrarea la companie.
  • În general, companiilor le place să automatizeze sarcinile, deoarece pot reduce costurile cu forța de muncă și pot îmbunătăți marjele de profit.

Uber este cea mai recentă companie care a încercat să livreze alimente la casele oamenilor cu roboți, scrie CNN.

Potrivit lor, Uber, care a susținut de mult timp că automatizarea este cheia rentabilității sale viitoare, lansează două programe de testare pentru a livra Uber Eats în Los Angeles. Unul privește livrarea cu roboți pe patru roți care se rostogolesc pe trotuare pentru călătorii scurte, celălalt conducere mașinilor singure pe distanțe lungi.

De luni, clienții Uber Eats își vor primi mâncarea livrată de către unul dintre roboți, mai degrabă decât prin calea umană, tradițională. Clienții vor primi instrucțiuni în aplicația Uber despre cum să-și recupereze mâncarea din interiorul robotului.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
OFICIAL, AVEM O NOUĂ STAȚIUNE
ZELENSKI RĂSUFLĂ UȘURAT
CÎRSTOIU: MANDATUL MEU E PE MASA COALIȚIEI
CE SCOP ARE ISRAELUL
AL TREILEA AUR PENTRU POPOVICI

Robotul Serve seamănă cu un frigider colorat pe roți, cu un capac care se deschide. Inovația, care va funcționa în West Hollywood, are faruri care seamănă cu ochii, ceea ce îl face să pară dintr-un desen animat.

Sedanurile Hyundai cu tehnologie de conducere autonomă de la compania Motional vor gestiona comenzi mai mari în Santa Monica, California. Motional este una dintre cele mai vechi echipe în conducerea autonomă.

Motional este deținut de Hyundai și de furnizorul de tehnologie auto Aptiv. Planifică să lanseze un serviciu robotaxi cu Lyft în Las Vegas anul viitor.

Comenzile livrate prin sedanul Hyundai vor fi depozitate într-un container termic pe bancheta din spate, de unde clientul le va prelua. Motional va avea un șofer de testare uman la volan ca măsură de siguranță. Serve Robotics, care operează roboții de trotuar ai Uber, se va baza pe un operator uman de la distanță pentru a supraveghea livrările.

Livrările robotizate ale Uber vor reprezenta „un număr foarte, foarte mic din livrările noastre” în viitorul apropiat, potrivit lui Noah Zych, care conduce mobilitatea autonomă și livrarea la companie.

Roboții ar putea face livrările mai accesibile

Călătoriile care ar putea fi neatrăgătoare pentru a plăti livrarea astăzi, cum ar fi ridicarea hainelor de la curățătorie, ar putea deveni accesibile în viitor cu livrări autonome. „Acesta este primul capitol al vehiculelor autonome care fac livrare pe Uber”, a spus Zych. „Vedem potențialul în viitor, dar trebuie să începem de unde suntem astăzi.”

Livrarea alimentelor a devenit esențială pentru profitul Uber în ultimii ani. Veniturile sale din livrare de 2,5 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului s-au egalat cu veniturile sale din afacerile sale tradiționale cu mașini.

În general, companiilor le place să automatizeze sarcinile, deoarece pot reduce costurile cu forța de muncă și pot îmbunătăți marjele de profit.

Companiile au vorbit de mult despre utilizarea roboților pentru a livra lucruri oamenilor, dar până acum programele au fost mici și tipice pentru lumea livrărilor autonome. Companii precum Domino’s, Kroger și Amazon s-au implicat cu toții în livrarea prin roboți în ultimii ani.

O mică parte din livrările totale ale Amazon

Fondatorul Amazon, Jeff Bezos, a declarat în trecut că livrarea cu dronă ar putea fi disponibilă în patru sau cinci ani. Prime Air și-a făcut publice prima livrare în 2016, dar încă nu a lansat un serviciu de livrare regulat. Amazon încă spune că își propune într-o zi să facă livrări cu drone de 30 de minute către clienți.

Starship, o companie de roboti ,,de trotuar”, spune că face 10.000 de livrări pe zi în 40 de locații din întreaga lume, inclusiv 25 de campusuri universitare din SUA. Livrările sale, care au costat în medie 1,99 dolari, s-au triplat în 2021, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei, Janel Steinberg, pentru CNN Business.

Universitatea George Mason, o locație în care Starship operează din 2019, spune că aproximativ 60 de roboți livrează între 700 și 1.000 de comenzi pe zi din locații precum Panera Bread, Starbucks și Blaze Pizza.

,,Feedbackul comunității a fost 95% pozitiv

Livrările costă 2,49 USD, plus o taxă de serviciu de 10%, potrivit purtătorului de cuvânt al universității, Sofya Vetrova. ,,Feedbackul comunității a fost 95% pozitiv„, a spus Vetrova.

Unul dintre cei mai mari jucători în livrarea cu roboti este Google, Alphabet. Compania de livrare cu drone a Alphabet, Wing, spune că a efectuat 53.000 de livrări comerciale în primele trei luni ale acestui an, o creștere cu 355% față de aceeași perioadă din 2021.

Other Bets, o parte a situațiilor financiare ale Alphabet, care include Wing, a raportat pierderi de 1,16 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an. Purtătorul de cuvânt al Wing, Scott Coriell, a declarat pentru CNN Business că „reglementările îi împiedică tehnologia în SUA„. De asemenea, spune că „a avut mai multă amploare și impact în Australia din cauza mediului de reglementare diferit„.

Compania, la fel ca multe altele, a refuzat să spună când se așteaptă ca livrările de roboți să fie mainstream în Statele Unite. „Este întrebarea de un trilion de dolari”, a spus Dave Ferguson, cofondatorul startup-ului de roboti autonomi Nuro, care testează livrarea cu Kroger și 7-Eleven.