• WhatsApp a fost de acord să respecte pe deplin regulile UE, respectând alegerea utilizatorilor în modificarea contractului de utilizare a serviciului, a anunțat Comisia Europeană.
  • În acest fel, aplicația va deveni mai transparentă.
  • Datele personale ale utilizatorilor nu vor fi partajate cu terțe părți sau alte companii Meta în scopuri publicitare, inclusiv Facebook.

În urma unui dialog cu autoritățile de protecție a consumatorilor din UE și cu Comisia Europeană (rețeaua CPC), WhatsApp s-a angajat să fie mai transparentă în ceea ce privește modificările aduse condițiilor sale de utilizare. În plus, compania va facilita utilizatorilor să respingă actualizările atunci când nu sunt de acord cu acestea și va explica în mod clar când o astfel de respingere duce la imposibilitatea de a mai utiliza serviciile WhatsApp. De asemenea, WhatsApp a confirmat că datele personale ale utilizatorilor nu sunt partajate cu terțe părți sau cu alte companii Meta – inclusiv Facebook – în scopuri publicitare. Dialogul a fost coordonat de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor și de Comisia irlandeză pentru concurență și protecția consumatorilor și a fost facilitat de Comisie.

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat: „Apreciez angajamentele luate de WhatsApp de a-și modifica practicile pentru a se conforma normelor UE, de a informa în mod activ utilizatorii cu privire la orice modificare a contractului lor și de a le respecta opțiunile în loc să le ceară de fiecare dată când deschid aplicația. Consumatorii au dreptul să înțeleagă cu ce sunt de acord și ce presupune în mod concret această alegere, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să folosească platforma.”

Rețeaua CPC a trimis pentru prima dată o scrisoare către WhatsApp în ianuarie 2022, în urma unei alerte lansate de Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) și de opt dintre asociațiile membre ale acesteia cu privire la presupusele practici neloiale în contextul actualizărilor aduse de WhatsApp la condițiile de utilizare și la politica de confidențialitate. În iunie 2022, CPC Network a trimis o a doua scrisoare către WhatsApp, reiterându-și solicitarea ca consumatorii să fie informați în mod clar cu privire la modelul de afaceri al WhatsApp și, în special, dacă WhatsApp obține venituri din politici comerciale legate de datele personale ale utilizatorilor. În urma discuțiilor dintre CPC Network, Comisie și WhatsApp, compania a confirmat că nu partajează datele personale ale utilizatorilor în scopuri publicitare.

Recomandări

ISRAEL ȘI HAMAS ACCEPTĂ ACORDUL SUA
S-AU ÎNȚELES, NU SE POATE...ACUM
GHINION: RĂMÂI FĂRĂ PERMIS TREI ZILE
HAOSUL DE PE VALEA OLTULUI E PE DN 1
UNDE MERGI ÎN WEEKEND?
101K ELEVI PROMVEAZĂ LA BAC

Prezentare generală a angajamentelor WhatsApp

Pentru orice actualizare viitoare a politicilor, WhatsApp va explica ce modificări intenționează să aducă la contractele utilizatorilor și cum ar putea afecta drepturile acestora, va include posibilitatea de a respinge condițiile de serviciu actualizate la fel de vizibil ca și posibilitatea de a le accepta, se va asigura că notificările care informează cu privire la actualizări pot fi respinse sau că revizuirea actualizărilor poate fi amânată, precum și că va respecta alegerile utilizatorilor și se va abține de la trimiterea de notificări recurente.

Etapele următoare

Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) va monitoriza în mod activ modul în care WhatsApp pune în aplicare aceste angajamente atunci când va face orice actualizare viitoare a politicilor sale și, dacă este necesar, va impune respectarea acestora – inclusiv prin posibilitatea de a impune amenzi.

În plus, un studiu recent al Comisiei și ultima investigație CPC privind modelele întunecate” au arătat că multe companii le utilizează, de exemplu, făcând mai dificilă dezabonarea de la un serviciu decât abonarea la acesta. Rețeaua CPC, cu sprijinul Comisiei, va continua să își intensifice eforturile pentru a aborda astfel de practici ilegale acolo unde acestea au loc.