- Air New Zealand își ajustează obiectivul de reducere a emisiilor de carbon pentru 2030 din cauza dificultăților în achiziționarea de noi avioane și combustibil durabil.
- CEO-ul Greg Foran a menționat că întârzierile în reînnoirea flotei reprezintă un risc pentru atingerea obiectivului inițial de reducere cu 29%.
- Industria aviației globale vizează emisii nete zero până în 2050, dar provocările legate de combustibilii sustenabili și modernizarea avioanelor complică atingerea acestor ținte.
Air New Zealand a devenit prima companie aeriană importantă care a renunțat la obiectivul pentru 2030 de a reduce emisiile de carbon, scrie The Guardian.
Compania a învinuit dificultățile în achiziționarea de noi avioane și combustibil durabil pentru avioane.
CEO-ul companiei aeriene, Greg Foran, a declarat: „În ultimele luni, și cu atât mai mult în ultimele săptămâni, a devenit evident că potențialele întârzieri ale planului nostru de reînnoire a flotei reprezintă un risc suplimentar pentru realizabilitatea obiectivului.
„Este posibil ca compania aeriană să aibă nevoie să-și păstreze flota existentă mai mult decât era planificat din cauza problemelor globale de producție și lanțul de aprovizionare care ar putea încetini introducerea în flotă a aeronavelor mai noi și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil”.
Industria în ansamblu are obiectivul de a atinge emisii nete zero până în 2050. Dar în 2022, Air New Zealand și-a stabilit obiectivul de a-și reduce emisiile cu aproape 29% până în 2030. Compania a spus că acum reajustează această cifră la fii mai realiști, ținând cont de lipsa de opțiuni de combustibil durabil și de avioane noi.
Milă cu milă, zborul este modalitatea cea mai emițătoare de carbon de a călători, dar, deoarece aproximativ 10% din lume călătorește cu avionul într-un an mediu, industria aviației este responsabilă pentru aproximativ 2,5% din emisiile globale.
Majoritatea companiilor aeriene intenționează să-și reducă emisiile printr-un amestec de compensare – deși acest lucru a devenit de atunci un domeniu disputat – modernizarea avioanelor lor pentru a fi mai eficiente din punct de vedere energetic și utilizarea combustibililor de aviație noi, durabili.
Cu toate acestea, „combustibilii sustenabili pentru aviație” sunt departe de a înlocui combustibilii actuali într-un interval de timp necesar pentru a preveni schimbările climatice periculoase, iar rapoartele au descoperit că acum „nu există nicio alternativă realistă sau scalabilă” la combustibilii standard pe bază de kerosen.
Noii combustibili sunt fabricați din biomasă, inclusiv culturi, ulei uzat și deșeuri forestiere și agricole.
Cu toate acestea, este îndoielnic dacă se poate produce suficient din acest combustibil pentru a satisface cererea industriei aviatice și pentru a proteja suficient teren pentru cultivarea alimentelor din lume.