• Primarul Barcelonei intenționează să majoreze taxa turistică.
  • Jaume Collboni, membru al Partidului Socialist Catalan, a anunțat o serie de măsuri menite să reducă supraturismul.
  • Primarul nu a spus cu cât plănuiește să ridice taxa.

Primarul Barcelonei intenționează să majoreze taxa turistică pentru pasagerii de croazieră care vizitează orașul pentru mai puțin de 12 ore, ca parte a eforturilor sale continue de a „aborda consecințele turismului de masă” în capitala catalană, scrie The Guardian.

Jaume Collboni, membru al Partidului Socialist Catalan, a anunțat o serie de măsuri menite să reducă supraturismul și să îmbunătățească situația locuințelor din oraș de când a devenit primar luna trecută.

În urmă cu patru săptămâni, Collboni a spus că va pune capăt chiriilor de apartamente către turiști până în 2028, renunțând la licențele celor 10.101 de apartamente aprobate în prezent ca închirieri pe termen scurt. Au existat proteste uriașe în toată Spania împotriva efectului dăunător pe care industria turistică în plină expansiune îl are asupra vieții de zi cu zi a oamenilor.

Recomandări

SECRETUL BANILOR
PARTIDELE VOR PROTESTE
ALERTĂ SANITARĂ ÎN SUA
CE-I PLAC GLUMELE LUI
IRANUL AJUTĂ RUSIA
DIN OSTAȘ, SCRIITORAȘ

Într-un interviu acordat duminică El País , primarul a spus că va căuta să majoreze taxa plătită de pasagerii de croazieră, care acum este de 7 EUR (6 lire sterline) pe zi, pentru a se asigura că orașul a profitat în mod corespunzător de pe urma scurtelor lor vizite.

„Barcelona este un oraș deschis vizitatorilor, iar turismul este un sector important al economiei sale”, a declarat Collboni pentru ziar. „Aceasta fiind spuse, sunt hotărât să abordez consecințele pe care turismul de masă le are asupra orașului. Asta înseamnă să mergem până la capăt cu interzicerea apartamentelor turistice în 2028. Dar vrem, de asemenea, să… creștem substanțial taxa pentru persoanele care fac escale de croazieră.”

El a spus că închirierile de apartamente turistice și escalele scurte de croazieră cauzează probleme orașului și pentru căutarea unui turism de calitate.

„Când vine vorba de alegerea între turiștii care folosesc locuința și dreptul la locuință, am decis să punem pe primul loc dreptul la locuință în Barcelona”, a spus Collboni. „Când vine vorba de pasagerii de croazieră cu escală – mai puțin de 12 ore – beneficiați de o utilizare intensivă a spațiului public fără niciun beneficiu pentru oraș și aveți un sentiment de ocupație și saturație. Ne dorim un turism care să-și respecte destinația.”

Primarul nu a spus cu cât plănuiește să ridice taxa, spunând doar că deja au fost comandate studii. Collboni a adăugat că ideea creșterii nu este de a descuraja vizitatorii de croazieră, ci de a se asigura că aceștia își plătesc drumul și au generat venituri care ar putea fi investite în proiecte precum instalarea de aer condiționat în școli.

El a spus că interzicerea sa privind apartamentele turistice nu va descuraja vizitatorii și că orașul și zona înconjurătoare au suficientă capacitate hotelieră pentru a găzdui în continuare evenimente anuale mari, cum ar fi Mobile World Congress.

Anul trecut, Spania , care are o populație de 47 de milioane de locuitori, a primit un record de 85,1 milioane de turiști internaționali, în creștere cu 19% față de 2022.

Creșterea furiei și a frustrării față de creșterea necontrolată a turismului a provocat o serie de proteste în ultimele luni pe continent și în Insulele Baleare și Canare.

În centrul nemulțumirilor protestatarilor se află efectul masiv de distorsionare pe care l-a avut turismul asupra pieței imobiliare și asupra calității vieții localnicilor în ultimii câțiva ani.

„În ultimii cinci ani – dar mai ales de la pandemie – oamenii au simțit că totul este suprasaturat, că sunt din ce în ce mai mulți turiști și asta duce la suprasolicitarea drumurilor și a serviciilor publice”, Rafael Giménez, de la Prou ​​Eivissa (Enough Ibiza). ), un grup care militează pentru limitarea numărului de vizitatori și vehicule de pe insulă, a declarat pentru Observer în mai .

„Ibiza este o insulă, așa că locuințele sunt limitate prin definiție. Legea cererii și ofertei a căzut total.”

În aprilie, Víctor Martín, un purtător de cuvânt al colectivului Canarias se Agota, a spus că problema nu sunt turiștii înșiși, ci numărul lor și modelul turistic învechit care îi atrage spre arhipelag.

„Am ajuns la punctul în care echilibrul dintre utilizarea resurselor și bunăstarea populației de aici s-a rupt, mai ales în ultimul an”, a spus el.

O altă mare demonstrație urmează să aibă loc la Mallorca duminică seara. Protestul din capitala, Palma, a fost convocat de platforma Menys Turisme, Més Vida (Mai puțin turism, mai multă viață), sub sloganul „Să schimbăm drumul, să punem limite turismului”.

Citește și