- Patronatul național al turismului a introdus un program de încurajare a comportamentului durabil și favorabil climei.
- Începând de luni, acesta îi va recompensa pe cei care aleg să meargă pe bicicletă, să ia mijloacele de transport în comun sau să facă puțină muncă.
- Persoanele care se prezintă cu propriile cești de cafea reutilizabile pot primi o infuzie gratuită în anumite localuri.
În Barcelona, vizitatorii au fost împroșcați cu pistoale cu apă, ca expresie a furiei populației locale față de turismul excesiv. În schimb, în Copenhaga, turiștii vor primi stimulente financiare și de altă natură, cu condiția să acționeze responsabil, scrie The Guardian.
Capitala daneză pare să contracareze tendința altor puncte de atracție turistice care se luptă cu povara numărului prea mare de turiști, încercând să atragă doar călătorii cuminți, conștienți de problemele sociale și de mediu.
Patronatul național al turismului a introdus un program de încurajare a comportamentului durabil și favorabil climei. Începând de luni, acesta îi va recompensa pe cei care aleg să meargă pe bicicletă, să ia mijloacele de transport în comun sau să facă puțină muncă, cum ar fi grădinăritul sau colectarea gunoiului în port sau în parcurile orașului.
Persoanele care se prezintă cu propriile cești de cafea reutilizabile pot primi o infuzie gratuită în anumite localuri, în timp ce alte avantaje pentru un comportament bun includ un cocktail gratuit la un bar de pe acoperiș sau timp suplimentar petrecut pe complexul de pârtii de schi artificiale din oraș.
„Toate alegerile noastre au un impact asupra mediului, așa că de ce să nu luăm decizii conștiente care să ne avantajeze pe toți și să fim recompensați pentru ele?”, sugerează organizatorii CopenPay.
Mikkel Aarø-Hansen, de la biroul oficial de turism Wonderful Copenhagen, a declarat că speră ca ideea să servească drept sursă de inspirație pentru alte orașe, care încearcă să găsească o modalitate viabilă de a crea o relație mai benefică pentru ambele părți și mai puțin oneroasă între turiști și localnici.
„Trebuie să ne asigurăm că turismul, în loc să fie o povară pentru mediu, este transformat într-o putere de schimbare pozitivă”, a spus el. Acesta a adăugat că, prin adoptarea unor elemente ale așa-numitei economii a experienței, programul ar încuraja, de asemenea, întâlniri mai pozitive între turiști și populația locală.
„Obiectivele noastre principale sunt de a face călătoriile mai durabile. Totuși, vom reuși acest lucru numai dacă vom reuși să depășim marea diferență dintre dorința vizitatorilor de a se comporta într-un mod durabil și comportamentul lor real”. Acesta a adăugat că provocarea a fost „mai complicată decât pare”.
„Dorim ca vizitatorii să ia decizii mai conștiente și mai prietenoase cu clima și, astfel, să sperăm că vor avea o experiență de călătorie mai satisfăcătoare”, a adăugat Aarø-Hansen.
„Primirea caldă” oferită de oraș, așa cum cântă Danny Kaye în cântecul omonim, ar trebui să fie un dat, în contrast cu scenele neplăcute cu care s-au confruntat turiștii în alte destinații care nu au reușit să gestioneze cererea și oferta de vizitatori, spun liderii orașului.