- Emisiile de gaze cu efect de seră din aviația internațională ating maximul anual.
- Marea Britanie, alături de Heathrow și alte aeroporturi internaționale, se află pe locul al treilea.
- Norvegia se află pe locul al treilea, dar zborurile nu au fost nord-sud.
În acest sezon de vacanță de vârf, avioanele traversează cerul, iar emisiile de gaze cu efect de seră din aviația internațională ating maximul anual, scrie The Guardian. Emisiile de dioxid de carbon și vaporii de apă emiși de motoarele cu reacție reprezintă aproximativ 5% din încălzirea climatului, iar cercetările arată că acestea continuă să crească.
Nu este surprinzător faptul că țările bogate domină ratingurile pentru majoritatea emisiilor din aviație, măsurate prin aeroporturile de la care aeronavele își încep zborurile. Marea Britanie, alături de Heathrow și alte aeroporturi internaționale, se află pe locul al treilea în urma Statelor Unite și a Chinei din ce în ce mai bogate. Al patrulea este Japonia și al cincilea Emiratele Arabe Unite, obținute cu aeroportul său de tranzit masiv din Dubai.
Cu mai puțin de 10% din populația lumii luând un avion într-un an, numărul relativ mic de zburători frecventi este cel care aduc cea mai mare contribuție la emisii.
De asemenea, nu este surprinzător faptul că cea mai bogată țară, SUA, cu masa sa vastă de pământ, are cele mai mari emisii pe cap de locuitor pentru zborurile interne. Australia, cu orașele sale de coastă separate de un interior adesea inospitalier, ocupă locul al doilea. Norvegia, care este bogată, se află pe locul al treilea, dar zborurile nu au fost nord-sud, ci între orașeșe din sud, așa că nu poate da vina pe geografie. Afluența cetățeanului obișnuit este cea care contează.