- 10% din total zborurilor din luna iunie au fost anulate și 11% au avut întârzieri.
- Cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele orașe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano.
- Dumitru Luca, președintele ANAT: „Sunt două cauze principale care pot să întârzie sau chiar să anuleze un zbor: motive operaționale și cauze neprevăzute.”
În iunie de două ori mai multe zboruri au fost anulate decât în mai. 10% din total zborurilor din luna iunie au fost anulate și 11% au avut întârzieri. Cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele orașe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano. Și, pe măsură ce intrăm în plin sezon estival, situația se va complica. În această după-amiază sunt greve pe mai multe aeroporturi din Italia.
Din ce motive sunt anulate unele zboruri
Dumitru Luca, președintele ANAT: „Sunt două cauze principale care pot să întârzie sau chiar să anuleze un zbor: motive operaționale și cauze neprevăzute. În cazul motivelor operaționale, compania aeriană trebuie să anunțe cu cel puțin 2 săptămâni înainte. Cauzele neprevăzute, independente de voința operatorului aerian, pot pune în pericol siguranța zborului și atunci apar fie întârzieri, fie anulări de ultim moment. Diferența o face modul de gestionare a acestor situații, atât din partea călătorilor, cât și a companiilor aeriene.”
Cum recuperezi banii pentru un zbor anulat
„Orice companie trebuie să ofere rerutarea zborului în astfel de situații, mai ales când este vorba de zboruri cu conexiuni. În cazul în care se pierde conexiunea, compania aeriană trebuie să ofere o variantă alternativă, astfel încât pasagerii să ajungă la destinație în timp util. De asemenea, trebuie să fie oferite compensații, unele fiind obligatorii din punct de vedere legal”, spune Dumitru Luca.
„Există o serie de companii specializate în recuperarea acestor sume și în obținerea de penalizări și despăgubiri din partea companiilor aeriene, în cazul în care biletul face parte dintr-un pachet de servicii de călătorie. Este important de știut că, dacă achiziția a fost făcută printr-o agenție de turism, agenția se va ocupa de toate aceste aspecte. Aceasta include posibilități de rerutare, recuperarea banilor și obținerea despăgubirilor”, a spus președintele ANAT, la Aleph News.