• Transportul aerian din primul trimestru al anului a scăzut 76,2%
  • Cel mai mare trafic de pasageri s-a înregistrat pe Aeroportul Henri Conadă
  • Cosmin Peșteșan: „În primele cinci luni am procesat 1.000.300 de pasageri. E tristă cifra”

Transportul aerian de pasageri a scăzut în primul trimestru din 2021 cu 76,2%, din cauza pandemiei. Asta arată datele Instatitutului Național de Statistică. Cel mai mare trafic de pasageri s-a înregistrat pe Aeroportul Henri Conadă, în prima parte a anului au fost aproximativ 300.000 de îmbarcări. Deși traficul este sub 50% din capacitate, am putut observa aglomerație în acest weekend.

„În primele cinci luni am procesat 1.000.300 de pasageri. E tristă cifra. E exact cât procesam într-o lună într-un an normal”, a spus Cosmin Peșteșan, directorul general al Aeroportului Otopeni.

„Ne-a surpsins și pe noi luna iunie. Nu ne așteptam așteptam la așa un flux de pasageri. În noaptea de sămbătă spre duminică am deschis tot ce ține de fluxul de securitate ca să nu mai avem cozile de vineri pe sâmbătă. Ne pregătim și așteptăm și noi certificatul verde”, a adăugat Cosmin Peșteșan.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Cosmin Peșteșan a spus că cel mai mult timp se pierde la check-in și îi sfătuiește pe turiști să se informeze care sunt regulile fiecărei țări a pentru a scurta perioada de așteptare.

„Sunt turiști care vin la aeroport fără teste, deși e obligatoriu să zbori cu test. Noi am pus la dispoziția pasagerilor centru de testare, avem centru de vaccinare”, a spus Cosmin Peșteșan.

Directorul Aeroportului Otopeni susține că au ajuns la un număr de 20.000 de pasageri care sunt procesați zilnic. „Luna cea mai tragică pentru noi a fost februarie, când am avut 3.000 de îmbarcări”.