• Digitalizarea imobiliarelor a mărit numărul vânzărilor de proprietăți
  • Anul acesta proprietățile din capitală s-au scumpit cu 80-120 de euro/mp
  • Cluj Napoca are cel mai mare preț la apartamente – 1840 euro/mp
  • Super Marcel, agent imobiliar, face videoclipuri cu tur virtual la apartamente
  • David și-a cumpărat un apartament cu trei camere găsit într-un tur virtual

Digitalizarea s-a mutat și în imobiliare. Pandemia face ca apartamentele și casele să fie vândute acum online, chiar dacă prețurile sunt mai mari față de anul trecut.

În București, de exemplu, plătești mai mult cu 80-120 de euro per metru pătrat față de 2019. La Cluj creșterea este de aproape 200 de euro la apartamentele noi și de 40 de euro la proprietățile vechi. Astfel, anul acesta prețurile ajung la 1.400 de euro per metru pătrat în București și 1.840 în Cluj-Napoca.

În cel mai scump oraș din țară și-a luat și David un apartament cu trei camere. A plătit puțin peste 100.000 de euro. A profitat de digitalizare ca să nu mai piardă vremea la zeci de vizionări.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

David, client: „Am fost un client destul de dificil. Aceste clipuri mi-au răspuns la multe întrebări chiar înainte de a le viziona, ceea ce mi-a economisit foarte mult timp. Am stabilit câteva vizionări și am găsit rapid locuința pe care mi-o doream.”

Marcel, agent imobiliar din Cluj Napoca, și-a dublat numărul clienților după ce a început să facă tururi virtuale la proprietăți. Anul trecut a avut 20 de clienți cu tranzacții, în medie, de 150.000 de euro.

Super Marcel, agent imobiliar: „Chestia asta a prins foarte bine încă de la început pentru că oamenii atunci stăteau mult în casă și consumau mult content. Dacă nu erau clienți prețurile nu erau în continuă creștere. După un an de pandemie, deși lumea se aștepta să scadă prețurile ele au crescut.”

Prețurile proprietăților din portofoliul său variază de la 20.000 de euro până la un milion de euro. Ba chiar a avut parte și de clienți care se încred complet în tehnologie.

Super Marcel, agent imobiliar: „Am avut un tip care mi-a scris că își dorește să își cumpere o casă. În afară de faptul că am fost la notar tot procesul a fost făcut online, i-am făcut tur video la casă, i-am arătat zona. I-a plăcut foarte mult casa respectivă.”