• Nava Monaco, condusă de căpitanul Florin Negrău, a salvat un echipaj de 13 marinari chinezi
  • Aceasta este a treia operațiune de salvare efectuată de comandanți români în ultimele luni
  • „Încă o dovadă de profesionalism şi bune practici pe mare a navigatorior români”

Nava Monaco condusă de comandantul Florin Negrău a salvat, pe 24 decembrie, echipajul navei Zhong Fu Sheng, format din 13 marinari chinezi. Operaţiunea de salvare a avut loc la ora 08:00 UTC, în Marea Chinei de Est, anunţă Asociaţia Comandanţilor de Navă din România.

Aceasta este a treia operaţiune de salvare efectuată de comandanţi români în ultimele luni, după ce în data de 17 septembrie nava COSCO Malaysia, condusă de comandantul român Bogdan Rusu a salvat în Golful Mexic, în timpul uraganului Sally, echipajul ambarcaţiunii „Yes Dear”, format din 4 membri.

De asemenea, în 22 decembrie nava JPO Pisces, sub pavilion Liberia, condusă de comandantul Constantin Dinu, a salvat echipajul navei Dong Yang, format din 10 marinari, după ce nava fusese lovită de ciclonul Krovanh.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Pe 24 decembrie la 15:15 (ora locală), echipajul navei Monaco, navă port-container, aflată sub pavilion Liberia a recepţionat semnalul SOS al navei chineze Zhong Fu Sheng, aflată în pericol şi a început operaţiunea de căutare şi salvare. La 15:40, ora locală, echipajul navei a găsit două bărci de salvare aflate în apropierea navei, care s-a scufundat 9 minute mai târziu. În cele două bărci de salvare se aflau 13 marinari, care au fost recuperaţi şi urcaţi în siguranţă la bordul navei Monaco.

La ora 16.30, după doar o oră şi 15 minute de la recepţionarea mesajului SOS, nava Monaco a comunicat către Hong Kong MRCC, că toţi cei 13 marinari se află în siguranţă la bordul navei Monaco.

„Salvarea celor 13 marinari de către o navă aflată sub comanda CLC Florin Negrău, membru al ACNR, reprezintă încă o dovadă de profesionalism şi bune practici pe mare a navigatorior români.” a declarat CLC Marius Tuţuianu, preşedintele ANRC.

„Cei 3 comandanţi de navă, împreună cu echipajele lor, trebuie propuşi pentru premiul „Bravery at Sea 2020”, acordat de catre International Maritime Organization în fiecare an, pentru fapte de vitejie pe mare. Sunt convins că, de această dată, România are şansa pentru prima dată in istorie să îşi treacă în palmares această onorabilă distincţie, datorită curajului colegior noştri de pe mare,” a declarat Ambasadorul Maritim IMO, Dr Ing Ovidiu Cupşa.