• Copiii au un risc redus de a dezvolta forme severe ale bolii, dar se știe puțin despre rolul lor în transmiterea virusului
  • Printre numeroasele măsuri luate în întreaga lume pentru a limita răspândirea virusului, închiderea școlilor a fost una dintre cele mai controversate
  • Mai multe țări analizează dacă închiderea școlilor are sau nu o contribuție în lupta împotriva virusului
  • În Franța, ministrul Educației se opune momentan închiderii școlilor
  • Studiul a fost publicat în Le Figaro

„Răspândirea noii tulpini britanice de Covid-19 face copiii super-contaminanți? Ar trebui închise școlile pentru a limita răspândirea epidemiei?”.

O întrebare ridicată de oamenii de știință și urmată de Marea Britanie, Germania, Grecia și Austria, care le-au cerut elevilor să rămână acasă, scrie publicația Le Figaro.

Copiii au un risc redus de a dezvolta forme severe ale bolii, dar se știe puțin despre rolul lor în transmiterea virusului.

Recomandări

JURNALISM (IN)DEPENDENT
FĂRĂ ABONAMENT LA APPLE
CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...

Școlile elvețiene și-au ținut ușile închise timp de două luni primăvara trecută și acest lucru „a redus mobilitatea cu 21,6%”, potrivit unui studiu realizat de Institutul Federal Elvețian de Tehnologie din Zürich (EPFZ). „Analiza noastră confirmă faptul că închiderea școlilor este o măsură care face posibilă reducerea vitezei de circulație a virusului prin reducerea deplasărilor”, adaugă Stefan Feuerriegel, profesor de IT și management la EPFZ.

Primul factor în reducerea interacțiunii a fost interzicerea adunărilor de peste cinci persoane, care a redus mobilitatea cu 24,9%, conform studiului.

Al doilea este închiderea barurilor, restaurantelor și a altor afaceri neesențiale, cu o scădere de 22,3%.

Echipa de cercetători elvețieni a analizat 1,5 miliarde de mișcări, în perioada 10 februarie – 26 aprilie 2020, folosind date de la operatorii de telefonie mobilă elvețieni pentru a evalua impactul măsurilor împotriva Covid-19 asupra mobilității.

„Dacă școlile sunt închise, putem spera la o schimbare mare de comportament”, spune Stefan Feuerriegel, care spune că nu este surprins de impactul școlilor. „Nu numai că elevii rămân acasă, dar uneori înseamnă și o schimbare pentru părinți”, adaugă el.

Printre numeroasele măsuri luate în întreaga lume pentru a limita răspândirea virusului, închiderea școlilor a fost una dintre cele mai controversate .

În Franta, ministrul Educației se opune momentan închiderii școlilor spunând că aceasta va interveni „doar în ultimă instanță”, consecințele asupra dezvoltării și socializarea celor mici fiind prea importante.