• Cheltuim mai mult cu 9,2% pentru un coş de cumpărături în online faţă de 2020
  • Coşul de cumpărături a ajuns în primele patru luni ale anului la 49,89 euro fără TVA
  • 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, iar 33,1% de pe desktop

Continuăm să facem cumpărături preponderent online şi cheltuim mai mult decât anul trecut, cel puţin asta arată cifrele. Conform datelor publicate recent, în primele 4 luni ale acestui an, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2 % mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Astfel, valoarea medie a coşului de cumpărături creşte în intervalul ianuarie – aprilie 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 9,2% şi ajunge la 49,89 euro fără TVA. În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA.

O proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil. Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online. În acelaşi studiu se vorbeşte şi de zilele în care „investim”. În perioada analizată cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA