• În 2016, Columbus din Ohio a câștigat o competiție pentru 50 de milioane de dolari.
  • Orașul urma să devină unul smart, cu investiții în noile tehnologii.
  • Venirea pandemiei a blocat multe dintre proiecte în faza finală.

Un oraș cu 800 de mii de locuitori trebuia să devină primul smart city din Statele Unite. A câștigat o competiție în fața altor 77 de orașe din SUA și a primit fonduri de 50 de milioane de dolari. La 5 ani distanță nu s-au schimbat însă foarte multe.

În primul rând, e mai ușor să construiești un oraș smart de la zero în loc să te folosești de infrastructura existentă. Apoi, pandemia a venit într-un moment în care mai multe proiecte erau la un pas de a demara. Însă poate cel mai important, s-a schimbat modul de gândire al oamenilor. Acum 5 ani suna bine ca totul să fie conectat pentru o utilizare mai ușoară. Acum, oamenii sunt preocupați de monitorizare, de ceea ce ar înseamna case sau vehicule conectate dacă nu există măsuri de protecție imbatabile. Practic, Columbus este un exemplu că această tranziție către viitor va fi destul de lentă.

Columbus din Ohio este al 14-lea oraș ca mărime din Statele Unite și trebuia să devină primul smart city din țară. A cucerit juriul atunci cu planurile sale: chioșcuri inteligente care să ajute localnicii și turiștii să plănuiască o călătorie, cu mașini autonome și conectate între ele, cu case inteligente ale rezidenților. 5 ani mai târziu orașul nu este cu mult mai inteligent. În februarie 2020 au fost lansate autobuzele autonome de către EasyMile. A durat 15 zile: o frână neașteptată a făcut ca un pasager să ajungă la spital iar serviciul a fost oprit.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA