Apar noi informații despre accidentul aviatic de la periferia orașului Milano. Pilotul a menționat turnului de control „o deviere din cauza vremii nefavorabile”, dar ar fi încercat și să revină pe aeroportul de unde decolase.

O deviere de la traseu din cauza vremii nefavorabile. Este ultimul schimb de mesaje între pilotul avionului prăbușit duminică la San Donato Milanese și turnul de control de la Linate, de unde tocmai decolase aeronava cu opt persoane la bord, scrie La Stampa.

O frază care ar explica „devierea” de la traseul inițial.

Recomandări

IOHANNIS: NU E VINA NIMĂNUI
CUM TE AFECTEAZĂ CLIMA
CE RATING DĂ FITCH?
CARE-I MODA ÎN 2025?
UNDE FACI COWORKING?
CARE-I TRENDUL PE TIKTOK?

După decolare, avionul și-a urmat corect traseul, trecând peste Idroscalo și Segrate, apoi, în loc să continue spre sud, spre Sardinia, și-a schimbat ruta. Această schimbare a declanșat un schimb de mesaje cu turnul de control, care a cerut explicații. Solicitarea pilotului, convenită cu turnul de control, a fost de „o deviere ușoară” din cauza vremii nefavorabile.

La aproximativ trei minute de la decolarea (la ora 13.04) de pe aeroportul Linate, aeronava, care ar fi trebuit să atingă o altitudine standard (conform indicațiilor de pe ruta de plecare) de 5.000 de picioare, în timp ce se afla la o altitudine de aproximativ 3.500 – 4.000 de picioare, a continuat să vireze anormal spre dreapta, arată Centrul de control radar din Linate, care se ocupă de traficul pe cerul din nord-vestul Italiei.

Traseul planificat

La plecarea de la Linate, toate aeronavele se îndreaptă spre nord, iar apoi, dacă trebuie să meargă spre sud, virează la dreapta pentru un timp și apoi merg spre sud.

În acest caz, aeronava a continuat să vireze la dreapta fără să meargă spre sud. Pilotul, magnatul român Dan Petrescu, a răspuns explicând că face o „deviere”, pronunțând aparent „little deviation”, apoi a cerut și ceea ce în jargonul tehnic se numește „vector”, adică spațiu și coordonate pentru a se întoarce la aeroport.

Un „vector” a fost imediat indicat, însă pilotul nu a raportat care era problema și, prin urmare, nu a fost primit niciun semnal de alarmă specific. În camera de control s-a înțeles imediat că avionul a cerut revenirea pe pistă, deoarece exista o urgență precum o problemă meteo sau o defecțiune la motor.

La mai puțin de un minut după ultima comunicare (între 30 și 60 de secunde), avionul a dispărut de pe radar, ceea ce se întâmplă când un avion se prăbușește.

Avionul de mici dimensiuni s-a prăbușit cu motorul în flăcări, potrivit imaginilor și relatărilor unor martori. O „cădere verticală” care nici măcar nu i-a dat timp pilotului să dea alarma la turnul de control.

Între timp, anchetatorii nu lasă nicio pistă neverificată. Verifică nu doar o eventuală defecțiune a motorului, care a luat foc înainte de impact, ci și întreținerea și ultimele manevre efectuate de pilot.