• Un deputat USR PLUS din Iaşi, Filip Hăvârneanu, a depus două proiecte de lege în Parlamentul României referitoare la transportul de persoane.
  • Prin această lege, deputatul consideră că ar fi eliminată discriminarea care există între șoferii de taxi și cei de la Uber și Bolt.
  • Filip Hăvârneanu, deputat USR PLUS din Iași: „Contribuim la creșterea mobilității urbane”.


Un deputat USR PLUS din Iaşi, Filip Hăvârneanu, cu susţinerea mai multor colegi, a depus două proiecte de lege în Parlamentul României referitoare la transportul de persoane. Anunţul a fost făcut de către acesta pe Facebook.

Primul proiect de lege se referă la acordarea unor facilităţi de circulaţie şoferilor care lucrează pentru companii de ride sharing precum Uber sau Bolt. Acesta vrea ca şoferii acestor platforme să poată folosi banda special amenajată pentru transportul public în comun. De aceste facilităţi beneficiază în acest moment şoferii de taxi.

Prin această lege deputatul consideră că ar fi eliminată discriminarea care există între şoferii clasici de taxi şi cei de la Uber sau Bolt. De asemenea, Filip Havarneanu crede că această lege ar ajuta la decongestionarea traficului.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

„Eliminăm discriminarea care există între şoferii clasici de taxi şi cei la Uber sau Bolt, întrucât ei practică, în definitiv, acelaşi tip de serviciu. Contribuim de asemenea şi la creşterea mobilităţii urbane, avem nevoie de decongestionarea benzilor de circulaţie, nu doar pentru ca toţi clienţii care solicită transport să ajungă mai repede la destinaţie, ci şi pentru a reduce stresul tuturor din traficul de zi cu zi, a explicat deputatul pe Facebook.

O lege şi în ajutorul taximetriştilor

Cel de-al doilea proiect de lege depus de Filip Havarneanu i-ar ajuta pe taximetrişti. Acesta vrea ca taximetrele să poată avea până la maximum 9 locuri. „Dorim să redefinim taxiul ca  autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum 9 locuri, în loc de 5. Găsesc justificat acest proiect pentru că, deseori, apar grupuri mai mari de patru persoane care au nevoie să utilizeze simultan un taxi”, a mai scris acesta.