• Pe parcursul zilei de vineri au dispărut aproximativ 70 de episoade din podcastul comediantului Joe Rogan.
  • Emisiunea a fost criticată dur în ultimele săptămâni.
  • Oamenii au acuzat că podcast-ul lui Rogan răspândește informații eronate despre COVID-19 și vaccinuri.

Pe parcursul zilei de vineri au dispărut aproximativ 70 de episoade din podcastul comediantului Joe Rogan, acest fapt fiind observat de JREMissing.com, un instrument web care urmărește episoadele dispărute. Emisiunea a fost criticată dur în ultimele săptămâni, însă nu există o legătură între acest lucru și episoadele lipsă.

Emisiune trasnsmisă exclusiv pe Spotify din 2020

The Joe Rogan Experience, emisiunea comediantului, s-a difuzat exclusiv pe Spotify de când furnizorul de streaming ar fi plătit 100 de milioane de dolari pentru aceasta în 2020. Această acțiune a venit cu un val de indignare din partea oamenilor care au acuzat că podcast-ul lui Rogan răspândește informații eronate despre COVID-19 și vaccinuri.

Muzicieni legendari precum Neil Young și Joni Mitchell și-au retras discografia de pe serviciul de streaming, ceea ce a precipitat un boicot tot mai mare al serviciului de streaming.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

Dezinformarea COVID

Unul dintre motivele posibile ale aliminării episoadelor vine în contextul în care, în jurul lui Rogan, se concentrează controverse despre promovarea dezinformării COVID în podcastul său.

O scrisoare deschisă, semnată de peste 250 de profesioniști din domeniul medical, cercetători și profesori a evidențiat podcastul lui Rogan ca dovadă că serviciul de streaming furnizează dezinformare legată de COVID și vaccinare.

Joe Rogan și-a cerut scuze platformei Spotify pentru reacțiile de atac aduse asupra ei, însă acesta continuă să-și apere emisiunea.

Episoadele dispărute sunt realizate înaintea începerii pandemiei

Episoadele eliminate vineri nu sunt noi: cel mai recent îl prezenta pe Gad Saad, un profesor canadian de marketing cunoscut pentru aplicarea psihologiei evolutive în marketing și a comportamentul consumatorilor, acest episod fiind difuzat în 2018. Având în vedere că episoadele au fost lansate cu ani înainte de pandemie, este puțin probabil ca acestea să conțină vreuna dintre informațiile eronate din COVID care au provocat controversa recentă.