• În 2016, un avion acoperit cu 17.000 de panouri solare a ocolit Terra.
  • Proiectul a început dintr-un motiv simplu: industria de aviație e responsabilă de 12% dintre emisiile de carbon la nivel global.
  • Avionul, care poate zbura chiar și un an, ar putea înlocui cu succes sateliții care, pe lângă faptul că au emisii, se pot și defecta mai ușor.

În 2016, un avion acoperit cu 17.000 de panouri solare a ocolit Terra. Startup-ul a fost cumpărat, ulterior, de Skydweller Aero, o companie din Spania. Noul prototip ar urma să fie lansat în 2023 și ar putea zbura fără oprire și un an.

Imaginează-ți un avion care a decolat și nu mai are nevoie să aterizeze! Ei bine, nu trebuie să-ți mai imaginezi. Asta încearcă să lanseze o companie din Spaniam sprijinită de marina americană.

Povestea a început în 2016, când un avion cu o formă ciudată, acoperit cu 17.000 de panouri solare, a reușit să facă înconjurul planetei, fără să folosească vreun pic de combustibil. Era creat pe scheletul unui Boeing 747.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Proiectul a început dintr-un motiv simplu: industria de aviație e responsabilă de 12% dintre emisiile de carbon la nivel global. Pentru asta, este nevoie de ZeroAvia, companie care a creat motorul cu hidrogen pentru avioane.

Avionul ar putea ajuta la scăderea nivelului de poluare

„La ZeroAvia, noi construim viitorul fabricilor pentru avioane. Construim noi tipuri de motoare care vor înlocui motoarele care necesită combustie, în toate tipurile de aeronave cu timpul.

Cred că ceea ce este cu adevărat entuziasmant la ceea ce facem la ZeroAvia este că noi creăm ceva complet, dar o facem pentru un scop real. Ceea ce facem noi cu adevărat este să ajungem la emisii zero în aviație”, au spus angajații ZeroAvia.

Pe lângă reducerea costurilor și a emisiilor, avionul ar putea fi folosit în foarte multe moduri. Un avion capabil să zboare 60-90 de zile, poate chiar și un an, ar putea înlocui cu succes sateliții care, pe lângă faptul că au emisii, se pot și defecta mai ușor.

Astfel, avionul ar putea fi folosit pentru telecomunicații, precum un releu care transmite semnal din cer, pentru monitorizarea Pământului și ajutor în cazul unui dezastru.

„Cea mai entuziasmantă parte din acest proiect este că dezvoltăm ceva nou. Facem ceva care nu a mai fost făcut niciodată în aviație. Și, pentru mine, de aici pornesc entuziasmul și spiritul pe care îl avem aici. Emisiile zero reprezintă noua cursă spațială. Se poate spune asta”, au continuat angajații.