• Japonia se deschide pentru turişti, însă acest lucru vine la pachet cu o serie de condiţii.
  • Turiştii străini care vizitează Japonia vor trebui să poarte măşti, să încheie o asigurare medicală privată şi să fie însoţiţi pe toată durata şederii.
  • Marţi guvernul a anunţat că plănuieşte o deschidere treptată după doi ani de restricţii COVID-19.

Japonia se deschide pentru turişti, însă doar vizitatorii care au pachete turistice vor putea intra în prima fază a redeschiderii, începând cu 10 iunie, a declarat Agenţia Japoneză de Turism (JTA), adăugând că ghizii agenţiilor de turism care îi însoţesc pe vizitatori vor trebui să se asigure că aceştia poartă măştile.

„Ghizii ar trebui să le reamintească frecvent participanţilor la tururi măsurile necesare de prevenire a infecţiilor, inclusiv purtarea măştilor, în fiecare etapă a turului”, a precizat JTA.

„Chiar şi în aer liber, purtarea măştilor ar trebui să continue în situaţiile în care oamenii conversează”.

Recomandări

CE SE ALEGE DE AMERICA?
SECURITATE LA COTE MAXIME
CE SE ALEGE DE AMERICA?
CINE VA FI PREȘEDINTE?
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
GÂNDURILE LUI CRISTOIU

Japonia a impus unele dintre cele mai stricte controale la frontieră din lume pe parcursul pandemiei, interzicând intrarea aproape tuturor nerezidenţilor.

Pe măsură ce cea mai mare parte a restului lumii se deschide, Japonia îşi relaxează şi ea regulile. Prim-ministrul Fumio Kishida s-a angajat să alinieze măsurile de frontieră la cele ale altor naţiuni bogate.

Guvernul a început recent să relaxeze recomandările privind măştile pentru publicul larg, deşi acestea sunt omniprezente. Purtarea măştilor era oricum ceva obişnuit în Japonia înainte de pandemia de coronavirus.

Japonia a făcut luna trecută „seturi de testare” a unor grupuri de aproximativ 50 de persoane, majoritatea agenţi de turism, dar unul dintre participanţi a fost testat pozitiv pentru COVID.

James Jang, un agent de turism din Australia care a luat parte la testări, a declarat că regulile ar putea să îi descurajeze pe unii oameni pentru moment.

„Clienţii vor fi de acord să poarte o mască în interior, dar să o poarte 24 de ore este o bătaie de cap. Costul de a avea un ghid în permanenţă ar putea descuraja clienţii până mai târziu, când vor avea mai multă flexibilitate”, a declarat Jang pentru Reuters.

În 2019, Japonia a găzduit 31,9 milioane de vizitatori străini, care au cheltuit 4,81 trilioane de yeni (36,28 miliarde de dolari).