• Avertismentul său vine în contextul în care preţurile biletelor au crescut în Europa şi în SUA în această vară, pe măsură ce pasagerii se întorc, iar unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.
  • El a spus că se aşteaptă ca o combinaţie între preţurile ridicate ale petrolului şi taxele de mediu să împingă tariful mediu al Ryanair de la 40 de euro la 50-60 de euro pe termen mediu.

Şeful Ryanair, Michael O’Leary, pionierul călătoriilor low-cost în Europa, a avertizat că tarifele vor creşte în următorii cinci ani, deoarece zborurile aeriene au devenit „prea ieftine” pentru a mai face profit, în condiţiile în care costurile din industrie au crescut vertiginos.

Avertismentul său vine în contextul în care preţurile biletelor au crescut în Europa şi în SUA în această vară, pe măsură ce pasagerii se întorc, iar unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.

„A devenit prea ieftin pentru ceea ce este. Mi se pare absurd ca de fiecare dată când zbor la Stansted, călătoria cu trenul până în centrul Londrei să fie mai scumpă decât biletul de avion” , a declarat el într-un interviu acordat Financial Times.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

El a spus că se aşteaptă ca o combinaţie între preţurile ridicate ale petrolului şi taxele de mediu să împingă tariful mediu al Ryanair de la 40 de euro la 50-60 de euro pe termen mediu.

O’Leary a lansat, de asemenea, un atac la adresa guvernului britanic şi a ceea ce el a numit „dezastrul” Brexit-ului, care a împiedicat companiile aeriene să recruteze cu uşurinţă lucrători europeni, ceea ce, potrivit industriei, a agravat deficitul de personal în această vară.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa

„Aceasta este, fără îndoială, una dintre consecinţele inevitabile ale dezastrului care a fost Brexit” , a spus el. „Retragerea de pe piaţa unică, doar pentru ca ei să poată spune ‘Am făcut Brexit‘ a fost culmea idioţeniei. Dar atunci ei sunt idioţi” .

O’Leary a transformat Ryanair dintr-un mic transportator regional în anii ’90 în cea mai mare companie aeriană din Europa prin reducerea nemiloasă a costurilor şi prin transferarea acestor câştiguri către consumatori prin preţurile ieftine ale biletelor.

„A fost opera mea [ieftinirea călătoriilor cu avionul]. Am făcut o mulţime de bani făcând acest lucru. Dar, în cele din urmă, nu cred că transportul aerian este sustenabil pe termen mediu la un tarif mediu de 40 de euro. Este prea ieftin la acest nivel. Dar cred că, ştiţi, va fi în continuare foarte ieftin şi accesibil la 50 şi 60 de euro.”

Tarifele medii de la Londra către destinaţiile de vară din Portugalia, Spania şi Grecia au crescut faţă de acum un an, deşi sunt semnificativ mai mici decât în urmă cu 10 ani, potrivit datelor Kayak.com. Preţurile de la Londra către Atena, de exemplu, s-au înjumătăţit în ultimul deceniu.