• Bateriile din siliciu litiu și sodiu-ion oferă mașinilor electrice o încărcare mai rapidă și autonomie mai mare.
  • Mercedes se numără printre companiile care vor folosi astfel de baterii din 2025.
  • În același timp, Pacific Northwest National Lab a anunțat progrese în tehnologia bateriilor cu ioni de sodiu care promit să încarce de mai multe ori, fără degradare.

Bateriile din siliciu litiu și sodiu-ion oferă mașinilor electrice o încărcare mai rapidă și autonomie mai mare. Mercedes se numără printre companiile care vor folosi astfel de baterii din 2025.

Compania Sila ia o baterie standard litiu-ion și spune: Bine, grafitul care se află în ea reprezintă o mare parte din volumul ei, aproximativ 15% din greutatea ei și cauzează unele probleme în ceea ce privește chimia. Dacă am elimina acest element și l-am înlocui cu un anod din siliciu, ar fi tot o baterie litiu-ion, dar Sila susține că această schimbare de componentă poate duce la o densitate de energie cu până la 20 sau chiar 40% mai mare. Mai multă încărcătură, la un volum de baterie. Este o afacere uriașă. Este ca și cum ai spune că Ford150 de astăzi are 25 km/oră, iar anul viitor va avea 35 km/oră.

În același timp, Pacific Northwest National Lab a anunțat progrese în tehnologia bateriilor cu ioni de sodiu care promit să încarce de mai multe ori, fără degradare.

Recomandări

CE VEZI ÎN ITALIA
CÂNȚI, DECI EȘTI BINE
AMENINȚĂRI DIN 2013
CANDIDATUL COALIȚIEI
UK STĂ RĂU LA ECONOMIE
UNDE SCHIEZI?

O baterie cu ioni de sodiu va înlocui litiul-ion și va lăsa în urmă multe din durerile de cap în urmă. Va avea o mare flexibilitate în ceea ce privește temperatura, în timp ce bateriile cu ioni de litiu trebuie să fie gestionate cu mare atenție. Se spune că o baterie cu ioni de sodiu nu este foarte toxică pentru a fi produsă sau eliminată și are, de asemenea, capacitatea de a prelua o mulțime de sarcini.