• Potrivit unui studiu publicat în New England Journal of Medicine, unul din 600 de zboruri are o problemă medicală cu unul din pasagerii aflați în avion.
  • Deși, de obicei, este vorba de leșin, probleme respiratorii, probleme cardiace, greață sau vărsături, în 0,3% din cazuri, o urgență în timpul zborului va duce la deces.
  • Contrar a ceea ce s-ar putea aștepta, pilotul nu este obligat să efectueze o aterizare de urgență.

Potrivit unui studiu publicat în New England Journal of Medicine, unul din 600 de zboruri are o problemă medicală cu unul din pasagerii aflați în avion.

Deși, de obicei, este vorba de leșin, probleme respiratorii, probleme cardiace, greață sau vărsături, în 0,3% din cazuri, o urgență în timpul zborului va duce la deces. Contrar a ceea ce s-ar putea aștepta, pilotul nu este obligat să efectueze o aterizare de urgență.

De fapt, în afară de obligația de a raporta incidentul în mod corespunzător, nu există reglementări stricte cu privire la ceea ce ar trebui să facă un pilot și echipajul în astfel de cazuri.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Avioanele sunt dotate cu echipamente de urgență, cum ar fi un defibrilator, iar însoțitorii de bord urmează cursuri de prim ajutor care îi califică pentru a efectua resuscitare cardio-respiratorie.

Cu toate acestea, atunci când toate acestea nu reușesc să prevină un deces, accentul se mută pe încercarea de a menține un sentiment de normalitate, chiar dacă acest lucru înseamnă să lase cadavrul pe scaunul său.

Sheena Marie în vârstă de 25 de ani a lucrat ca însoțitoare de bord timp de doi ani și a explicat într-un videoclip viral ce se întâmplă când cineva moare în avion.

În timp ce o urgență medicală nu este foarte probabilă pentru un călător obișnuit, pentru membrii echipajului, care fac până la zece rute pe săptămână, este o posibilitate mult mai reală.

Sheena spune că nu este neobișnuit ca pasagerii morți să fie lăsați acolo unde se află.

Dacă au un atac de cord și mor, iar noi nu putem face nimic și nu putem începe resuscitarea cardio-respiratorie, vom aștepta până când vom ajunge la destinația finală”, a spus ea.

Mitul conform căruia persoanele care au murit sunt duse în toalete a fost spulberat

În ciuda mitului care spune că persoanele care au murit sunt duse în toalete, Sheena a spus că acest lucru nu se întâmplă deoarece corpul nu poate fi ținut în siguranță acolo.

Asociația Internațională a Transportului Aerian, un grup industrial care reprezintă companiile de aviație, a emis următoarele orientări pentru situațiile în care un pasager își pierde cunoștința.

Aceasta recomandă ca echipajul de zbor să încerce resuscitarea cardio-respiratorie a pasagerului timp de cel puțin 30 de minute, cu excepția cazului în care este împiedicat de turbulențe sau alte obstacole.

De asemenea, orice medic aflat la bord va fi solicitat să asiste la fața locului.

Aceasta nu numai pentru a beneficia de asistența lor, ci și pentru că un medic este singura persoană care poate declara legal decesul unei persoane.

Fără spusele unui medic, un pasager inconștient care nu respiră și nu reacționează, este doar prezumat mort.

Potrivit ghidurilor, echipajul trebuie să anunțe imediat cabina de pilotaj despre starea de urgență, astfel încât căpitanul să poată aranja întâlnirea cu autoritățile competente la aterizarea avionului.

Indiferent dacă pasagerul este presupus sau declarat mort, se decide adesea că nu are rost să aterizeze sau să devieze avionul de la cursul său inițial. La urma urmei, la ce ar folosi asta în acest moment?

Cu toate acestea, potrivit lui Sheena, pilotul are ultimul cuvânt în ceea ce privește orice decizie luată în această privință, care este adesea luată în consultare cu controlul traficului aerian și cu serviciul MedLink al MedAire.

În schimb, liniile directoare recomandă mutarea cadavrului pe un scaun cu puțini alți pasageri în apropiere”, cum ar fi la clasa business sau pe un rând cu locuri libere.

Cu toate acestea, atunci când avionul este plin, membrii echipajului trebuie să așeze persoana moartă înapoi pe scaunul său”, în poziție verticală, folosind centura de siguranță sau alt echipament de fixare pentru a menține corpul pe loc.

Se acoperă corpul cu o pătură până la gât, dacă nu este disponibil un sac pentru cadavre.

În continuare, se recomandă ca, la aterizare, toți pasagerii să coboare, în timp ce cadavrul și toți cei care călătoresc cu persoana decedată trebuie să rămână pe loc.

În cele din urmă, profesioniștii din domeniul medical și autoritățile aeroportuare preiau controlul.

Ca în orice situație de sfârșit de viață, păstrarea demnității și manifestarea compasiunii ar trebui să aibă întâietate mai presus de orice.