• Arheologii din China au descoperit o mulțime de comori uimitoare după ce au recuperat o epavă veche de 150 de ani de pe fundul fluviului Yangtze, cel mai lung curs de apă din Asia.
  • Nava de 125 de metri lungime, cunoscută sub numele de Yangtze Estuary No. 2, este una dintre cele mai mari și mai bine conservate epave antice din lemn descoperite în China.
  • La bordul epavei, grupul de arheologi a găsit vase și boluri fin decorate de producție chineză și alte relicve culturale rafinate în patru dintre cabine.

Arheologii din China au descoperit o mulțime de comori uimitoare după ce au recuperat o epavă veche de 150 de ani de pe fundul fluviului Yangtze, cel mai lung curs de apă din Asia. Nava de 125 de metri lungime, cunoscută sub numele de Yangtze Estuary No. 2, este una dintre cele mai mari și mai bine conservate epave antice din lemn descoperite în China.

La bordul epavei, grupul de arheologi a găsit vase și boluri fin decorate de producție chineză și alte relicve culturale rafinate în patru dintre cabine. De asemenea, în interiorul și în jurul corpului navei au fost descoperite o mare cantitate de artefacte culturale, cum ar fi vase de lut purpuriu, resturi de găleți din lemn, catarge, rezervoare vietnameze de narghilea și ancore de fier.

Un purtător de cuvânt al Administrației Naționale a Patrimoniului Cultural din China a declarat pentru Global Times că starea excelentă a navei și gama de comori găsite la bord sunt de mare importanță pentru cercetarea istoriei construcțiilor navale, a industriei maritime și a producției de ceramică în China și în lume. Oamenii de știință au descoperit epava în toată splendoarea sa în 2015 și au petrecut șapte ani efectuând o investigație și o explorare arheologică subacvatică.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

La 21 noiembrie anul acesta, nava din lemn a fost scoasă pentru prima dată la suprafață în timpul unei operațiuni riguroase pe timp de noapte. În timpul misiunii de salvare, care a durat aproximativ trei ore, au fost folosite 22 de grinzi de oțel arcuite gigantice pentru a scoate de pe fundul mării nava și un cazon mare (o cameră etanșă) fabricat special pentru această operațiune.

În total, aceasta a cântărit peste 8.000 de tone, potrivit Global Times. În timpul explorării, scanarea cu sonarul a dezvăluit că nava, în mare parte intactă, are o lățime de 33 de picioare și avea inițial 31 de cabine. De asemenea, cercetătorii au reușit să confirme că nava din lemn datează din perioada Tongzhi a dinastiei Qing, care a avut loc între 1862 și 1875.

Se crede că nava a fost folosită cel mai probabil ca o barjă cu fundul plat, în principal pentru transport și comerț. De asemenea, experții au declarat că nava se afla la 5,5 metri sub suprafața apei, pe o porțiune de apă puțin adâncă, în extremitatea nord-estică a insulei Hengsha din districtul Chongming din Shanghai.

După ce vasul mare din lemn va fi transportat la un doc din fostul șantier naval din Shanghai, în districtul Yangpu, se vor face eforturi suplimentare de cercetare și conservare. De asemenea, se așteaptă ca situl arheologic să fie transformat într-un muzeu al epavei, ca parte a planului de cinci ani de protecție a patrimoniului cultural al orașului.