• Potrivit analiştilor din domeniul transportului maritim, Rusia a adunat în mod discret o flotă de peste 100 de petroliere vechi pentru a ajuta la eludarea restricţiilor occidentale privind vânzările de petrol rusesc.
  • Compania de consultanţă energetică Rystad spune că Rusia a adăugat 103 petroliere în 2022 prin achiziţii şi prin realocarea navelor.
  • Analiştii cred că flota fantomă va reduce impactul acestor măsuri, dar nu va reuşi să îl elimine.

Potrivit analiştilor din domeniul transportului maritim, Rusia a adunat în mod discret o flotă de peste 100 de petroliere vechi pentru a ajuta la eludarea restricţiilor occidentale privind vânzările de petrol rusesc în urma invaziei sale în Ucraina.

Brokerul Braemar estimează că Moscova, care se bazează foarte mult pe petrolierele străine pentru a-şi transporta ţiţeiul, a adăugat peste 100 de nave în acest an, prin achiziţii directe sau indirecte. Compania de consultanţă energetică Rystad spune că Rusia a adăugat 103 petroliere în 2022 prin achiziţii şi prin realocarea navelor care deservesc Iranul şi Venezuela, două ţări aflate sub embargouri petroliere occidentale

Demersul Kremlinului de a construi ceea ce industria de transport maritim petrolier numeşte „flota din umbră” a Rusiei este o încercare de a depăşi noile restricţii internaţionale asupra petrolului ţării. Printre acestea se numără o interdicţie a UE privind importurile maritime şi un plafon de 60 de dolari pe baril, pe care blocul comunitar l-a susţinut vineri şi care face parte dintr-o iniţiativă mai largă a G7, notează Financial Times.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Analiştii cred că flota fantomă va reduce impactul acestor măsuri, dar nu va reuşi să îl elimine. Administraţia lui Vladimir Putin a declarat că nu va face afaceri cu nicio ţară care aplică plafonul, o poziţie care înseamnă că ar putea refuza să furnizeze petrol în condiţiile stabilite de Occident.

În schimb, Rusia îşi propune să îşi folosească noua flotă pentru a încerca să aprovizioneze ţări precum India, China şi Turcia, care au devenit cumpărători mai mari de petrol în timp ce Europa a redus producţia.