• Licitaţia pentru manualele pentru clasa a opta nu a fost finalizată
  • Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dispus reevaluarea chiar şi a manualelor necontestate
  • Statul plăteşte peste 34 de milioane de lei pentru manuale

Ar fi o știre dacă școala ar fi început la noi și cu manuale pentru elevi. Din păcate, nu s-a întâmplat normalitatea nici anul ăsta.

Cele mai mari probleme sunt la clasa a 8-a. Lipsesc opt titluri pentru cele mai importante discipline. Pentru 7 dintre ele nici măcar nu s-a încheiat licitația. Deşi, procedura de achiziţie a început în decembrie 2019.

Omul care răspunde ca puștiul tău să aibă manuale la timp e Marian Şuţă, director general al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. El spune că în 8 luni, editurile au depus oferte, evaluatorii au punctat manualele, au urmat contestaţiile, iar în iulie au venit soluţiile primelor contestaţii. Dar, au apărut alte contestații.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Marian Şuţă, director general CNPEE: „Mai mult. A fost o decizie foarte neaşteptată, să-i spunem. Niciodată nu s-a întâmplat aşa. Ni s-a cerut să reevaluăm absolut toate ofertele.“

Procedurile au fost apoi reluate şi din nou contestate.

De ce durează atât de mult aceste achiziţii

Bogdan Ţene, avocat din Craiova, specializat în drept comercial, îţi explică de ce durează atât de mult aceste achiziţii.

Bogdan Ţene – avocat: „Orice participant la licitaţia respectivă, dacă se consideră vătămat, poate face contestaţie. Dacă fiecare dintre ei, în parte, se consideră vătămat, fiecare poate face separat contestaţie, dar acestea se vor soluţiona conexate.(…) Pentru fiecare act al autorităţii curge un termen separat de contestare.”

Cristian Greşanu, preşedintele Uniunii Editurilor din România, spune însă că problema e în curtea Ministerului Educaţiei.

Procedurile sunt greoaie de ani de zile, dar nu le schimbă. În plus, profesorii care evaluează manualele sunt nepregătiţi, fac greşeli, aşa că editurile au foarte multe motive să le conteste deciziile.

Cristian Greşanu, preşedinte UER: „Să vă dau un exemplu. Sunt 5 evaluatori. Patru dintre ei dau nota 9 unui manual, şi al cincilea dă nota patru. Şi atunci, e eveident că, ori din rea voinţă, ori, practic, din ignoranţă…(…) Înseamnă că se întâmplă ceva.Şi atunci trebuie revizuită, din nou, procedura asta de evaluare.“

Elevii dintr-a opta, care vor da examene, deloc surprinzător, sunt năuciți că nici nu mai știu după ce să învețe.

Ana Maria Pencu – elevă clasa a opta Şcoala Gimnazială “ Nicolae Bălcescu” Craiova: „E cu semnul întrebării, ca de obicei, mai ales pentru că noi am fost o serie nouă şi am avut manual noi în fiecare an, programa schimbată. E un semn de întrebare. Habar nu am ce o să fie. Tot ce-mi doresc e să continuăm şcoala normal pentru că, dacă ar fi să continuăm online, nici meditaţiile nu ne pot salva.”