• Atunci când se întâmplă o situație de urgență, instinctele vă pot ghida rapid acțiunile.
  • Dar medicii spun că este mai bine să nu sunați un prieten sau să conduceți pacientul la spital.
  • Iată cele patru greșeli frecvente pe care le fac oamenii în timpul unei urgențe.

Dacă o persoană dragă se prăbușește brusc în parc sau nu mai respiră la cină, instinctele vă pot lua rapid controlul. Dar medicii spun că ați putea salva o viață dacă rezistați impulsului de a lăsa emoțiile să preia controlul.

Dr. John Torres, medic de urgență la Premier Urgent Care din Colorado Springs și corespondent medical principal al NBC News, a povestit în cadrul secțiunii TODAY a postului de televiziune despre principalele patru greșeli pe care le fac pacienții în caz de urgență. Aceasta vine după ce resuscitarea cardio-respiratorie rapidă a fost creditată ca fiind cea care i-a salvat viața fotbalistului Damar Hamlin de la Buffalo Bills, care a suferit o accidentare cardiacă ciudată ce a provocat un stop cardiac pe teren.

Nu-i sunați mai întâi pe cei dragi

Vă vine să credeți sau nu, atunci când se produce un dezastru, pentru mulți oameni, primul lor răspuns este să sune o persoană dragă – părinte, copil sau frate sau soră – pentru a cere ajutor. Dar Dr. Torres spune că, în schimb, primul punct de apel ar trebui să fie întotdeauna numărul de urgență 911. El a spus că, dacă sunați pe altcineva, se pierde timp prețios, care ar putea fi folosit pentru a ajuta la tratarea pacientului., scrie Daily Mail.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Odată ce ajungi la spital, poți suna pe oricine vrei. Ai destul timp la dispoziție, a spus Dr. Torres.

Nu conduceți pe cineva la spital

Potrivit FAIR Health, mulți aleg să îi conducă pe cei dragi la spital. Dar Dr. Torres remarcă faptul că, deși acest lucru poate părea mai rapid, de fapt întârzie ca un pacient să primească tratament. Acest lucru se datorează faptului că ambulanțele sunt echipate cu dispozitive medicale și sunt dotate cu personal medical profesionist pentru a ajuta pacienții. Dispozitivele de la bord pot include monitoare de ritm cardiac și defibrilatoare, ventuze sau aspiratoare care pot elibera căile respiratorii și incubatoare pentru a menține pacienții la cald.

Dr. Torres adaugă că deplasarea unei persoane la spital se poate dovedi foarte deranjantă pentru șofer, ceea ce crește riscul de accidente. Spitalele estimează că aproximativ 20 la sută dintre pacienții care ajung la camera lor de urgență sunt conduși acolo, relatează WEAU, cifrele fiind probabil similare în alte zone ale lumii.

Nu lăsați pe cineva în departamentul de urgență

Odată ce ați dus pe cineva la camera de urgență, poate fi tentant să credeți că v-ați terminat treaba. Dar Dr. Torres spune că ar trebui să rămâneți cu pacientul pentru a vă asigura că sunt bine și pentru a răspunde la întrebările medicilor și asistentelor despre ce s-a întâmplat.

El a spus: Pacienții nu vor gândi limpede, mai ales dacă sunt răniți. Deci este important să aibe pe cineva acolo care să poată pune întrebări. Este în regulă să fii insistent, dar nu este în regulă să fii nesuferit”.

Au existat o serie de situații medicale în care pacienții spun că au primit îngrijirile de care aveau nevoie doar după ce au făcut presiuni asupra medicilor.

Nu uitați încărcătorul de telefon

Cu toții o facem: Fie că este la birou sau într-o ieșire în oraș. Cu toate acestea, dacă vă puteți aminti, este vital să luați încărcătorul cu dvs. pentru o urgență medicală.

Dr. Torres a declarat: „Nu vă pot spune de câte ori vin oamenii și le cedează telefonul mobil, pentru că stai acolo șase, 10 sau 12 ore.”

Timpul mediu de așteptare în camera de urgență este de aproximativ două ore la nivel național, dar apoi timpul de vizită la un medic poate fi considerabil mai lung. Uneori, pacienții pot ajunge să rămână în spital zile întregi, cu membrii familiei pentru a-i sprijini. Pentru comparație, un telefon obișnuit poate rezista între 10 și 17 ore între încărcări, în funcție de utilizare.